/ Mazda BT-50 (2026): facelift a nový motor /

Doplnění článku z 24. října – nové informace a fotografie. Pick-up Mazda BT-50 se coby Isuzu D-Max s novou karoserií a interiérem představil v roce 2020 a každý rok přináší nějakou tu novinku či vylepšení. Ale letošní rok je opravdu výjimečný – a to i z pohledu celého autoprůmyslu, protože Mazda BT-50 dostává už druhý facelift v jednom roce! Ten první proběhl na jaře coby MY2025 a na to, že je to čtyřleté auto, byl poměrně skromný, teď se ale v Hirošimě docela rozjeli.

Novinka bude jasně rozpoznatelná na první pohled, má novou masku chladiče s největším logem, jaké kdy Mazda použila, nový přední nárazník, nový design kol, zvětšilo se i logo na zádi, změnila se optika zadních svítilen i zadní nárazník. Mazda inovovala dokonce i design sport baru a vypadá to, že bude mít standardně lakované nástavce blatníků. Když se tak na auto dívám, modernizace byla potřeba, dosavadní model vypadá najednou tak nějak… staře.

Přibyly také nové laky Red Earth Metallic, Geode White Pearl a Sailing Blue Metallic, v interiéru je nový 9″ displej infotainmentu s větším počtem fyzických ovladačů, displej v kapličce se zvětšil na 7″ a zobrazuje více provozních informací. Mazda BT-50 má nově bezdrátový Android Auto a USB-C zdířky. Zlepšily se i nějaké materiály v kabině (včetně koženého čalounění) a rozšířilo se množství asistentů a položek příslušenství, z nichž celá řada pochází od značkových off-road specialistů.

Původní říjnové představení novinky nyní Mazda doplňuje ještě o novou, dost důležitou informaci. Mazda BT-50 MY2026 nahrazuje dosavadní turbodiesel 1,9 l kubaturou 2,2 l, což je žhavá novinka od Isuzu. Na rozdíl od D-Maxu však nedisponuje mild-hybridem, na výkonu 163 k a točivém momentu 400 Nm to ale samozřejmě nemá žádný vliv. Třílitrový čtyřválec má stále 190 k a 450 Nm, oba jsou zkombinovány se šestistupňovým manuálem nebo automatem a pohonem zadních nebo všech čtyř kol. Prodej v Thajsku, kde na Mazda BT-50 vyrábí, byl už zahájen.