Tak už je jasné, proč Suzuki s ledovým klidem nahrazuje ikonický model Vitara naprosto neznámým autem jménem Fronx. Typ Vitara se totiž rychle vrátí jako elektromobil s označením Suzuki eVitara. A tohle jméno dostane produkční verze loňského konceptu Suzuki eVX, jíž dostane k dispozici také Toyota. Suzuki eVitara byla právě představena, tak se na ní pojďme podívat.
Suzuki eVitara má délku 4275 mm, je tedy o 10 cm delší, než stávající benzinová vitara a rozvor je delší dokonce o 20 cm (2700 mm). Základní verze má 49kWh akumulátor a elektromotor o výkonu 144 koní, vyšší specifikace nabídne 61kWh články a 174 koní. V obou případech budou poháněna přední kola, silnější verze však bude volitelně AWD a to díky zadnímu 65k elektromotoru, což dá celkový výkon 184 k a točivý moment 300 Nm. Tato verze bude vážit 1899 kg, základní předokolka pak 1700 kg. Verze AWD dostane systém Allgrip-e s módem Trail, jenž pomocí brzd simuluje samosvor, což zlepší schopnosti auta v terénu.
Design auta je po delší době zase povedený a interiér působí na Suzuki docela luxusním dojmem, uvidíme, jak naživo. 😉 Moderní, lehce drsný design palubní desky doplňuje přístrojový displej, tvořící opticky jeden celek s dotykovým displejem infotainmentu. Auto se bude vyrábět od jara 2025 v indickém Gujaratu a v létě se začne prodávat v Indii, Japonsku a Evropě. Spřízněný model Toyota bZněco bude představen později.