Sportovní a závodní divize Hondy HRC oznámila dokončení vývoje motoru HRC-K20C, jenž dokáže v maximálním závodním zatížení poskytovat výkon až 600 koní. Jak kód motoru napovídá, základem je čtyřválec 2.0 VTEC Turbo z modelu Honda Civic Type R a HRC připravilo čtyři varianty Spec A až Spec D, přičemž áčko má 300 koní a déčko právě zmíněných 600.
Čtyřválec HRC-K20C Spec B už byl letos použitý ve voze Acura Integra Type S DE5 v kategorii TCX TC America a mělo jej pod kapotou i auto, které se v létě objevilo na Pikes Peaku. Oproti výchozímu motoru má jednotka od Honda Racing Corporation zesílený blok, písty, ojnice, účinnější olejové trysky a byly použity vysokopevnostní šrouby. Spec D má navíc už suchou klikovou skříň.
Nevýkonnější 600k verze bude od příští sezony použita v monopostech japonské série Super Formula a dá se také očekávat, že se nový motor objeví od příští sezony v endurance Super GT prototypech Civic Type R GT. Ba co víc, HRC tentokrát nepřemýšlí pouze o dodávkách pro závodní aktivity Hondy a Acury, ale zvažuje i budoucí prodej externím zájemcům.


