Honda nedávno zveřejnila teaserové fotky nové generace modelu Passport, které naznačovaly, že auto bude opravdu atraktivní. A teď se to při oficiální premiéře potvrdilo – americká Honda Passport je nádherně hranaté, retro SUV, navíc s doposud u této značky neviděnými terénními schopnostmi.
Marná sláva, hranatý design funguje – Honda Passport vypadá jako klasická americká SUV z osmdesátek, ale nemám pocit, že by vyloženě nějaké kopírovalo. Dominantou přídě jsou žlutá denní LED a z profilu zase zaujme masivním C sloupkem. Víc už snad není co dodat, tohle se prostě povedlo – schválně níže porovnejte s dosavadní verzí. Interiér je honďácky minimalistický a slušet mu asi nejvíc bude černo-béžová kombinace. Honda také uvádí velikost kufru – v pětimístné konfiguraci 1245 l (po strop), ve dvoumístné 2364 l.
A pohon? Žádné čtyřválcové turbo, ale starý dobrý V6 3,5 l o výkonu 289 koní, posílil tedy o symbolických 5 koní. Točivý moment 355 Nm zůstává a místo devítistupňového automatu je použit desetistupňový. Standardem jsou 18″ kola a stálý pohon všech kol i-VTM4 s vektorováním točivého momentu. Je to vlastně SH-AWD od Acury, jen není zatím jasné, která generace. Může táhnout přívěs o hmotnosti 2270 kg.
Passport má standardně také zesílené zavěšení kol s rameny z kované oceli, vpředu je McPherson, vzadu multilink. Verze TrailSport navíc dostanou určitě i nějaké to další slibované terénní vybavení – a to, co nebude ve standardu, Honda slibuje v nabídce originálního příslušenství. Prodej Hondy Passport MY2026 bude zahájen zkraje příštího roku.