Máme tu slibovanou novinku od sportovní značky Hondy – tohle je Acura ADX, nový (podle amerických měřítek) malý crossover. Podle očekávání vychází z Hondy ZR-V a Acura šla stejnou cestou jako v případě civicu a integry – použila celé auto včetně skeletu a na ten instalovala nové panely. Vzhledem k tomu, že je ZR-V špičkový sportovně laděný crossover, není na tom vůbec nic špatného. Navíc ZR-V svým vzhledem docela polarizuje názory, zatímco Acura ADX je další zástupce značky s nádherným designem a pouznávacími znaky v podobě Chicane LED svícení a masky Diamond Pentagram.
Palubní deska se od ZR-V liší jen minimálně, ale dost na to, aby to nebilo do očí a na první pohled je vidět, že tady se na ničem nešetřilo, navíc kombinace černé, bílé a modré působí cool. Ale půjde to i v červené. 😉 O level výš je také audiosystém Bang & Olufsen s patnácti reproduktory a třeba sedadla budou nejen vyhřívaná, ale i ventilovaná.
Acura ADX je nepatrně delší, než ZR-V a současně nepatrně kratší než Acura RDX (o pouhé 4 cm), ale zákazníky si nejspíš požírat nebudou. Acura ADX totiž přichází s motorem 1.5 VTEC Turbo, zatímco RDX má dvoulitr s 276 k a 380 Nm a SH-AWD. A nebude konkurovat ani americkému HR-V, které má, chudák, jen atmosférický dvoulitr se 160 k a 187 Nm. Parametry patnáctistovky zatím nebyly zveřejněny, ale bude se zase pohybovat kolem 190-200 k a 240 Nm. Kombinovat se bude se „sportovně naladěným CVT“ a bude standardně předokolka. Za příplatek dostane nejnovější Real Time – AWD, které už umí poslat dozadu až 50 % točáku. Standardem ADX jsou 18″ kola, verze A-Spec dostanou devatenáctky.
Mimochodem – myslíte, že bude také Acura ADX Type S? Zatím partu trhá jen RDX… 😉