/ Honda Civic má nové křídlo. Funguje, tak ho určitě nekupujte. /

Už před několika měsíci se na netu objevily fotky nového křídla pro11. generaci modelu Honda Civic od tovární divize pro doplňky Honda Access, ale jednalo se o prototyp, který byl dále vylepšován – a teprve nyní byla představena finální verze. Ale nejdřív trošku souvislostí – už od devadesátých let se traduje, že každé správné japonské auto má mít křídlo – a automobilky často s jejich velikostí skutečně neskrblily – až vznikly oprávněné pochybnosti, jestli vůbec mají nějaký pozitivní efekt.

Doba pokročila, křídla se zmenšovala a současný Civic lze v Evropě vybavit pouze velmi decentním ducktailem. Takže když se objevily fotky nového, výrazně většího křídla od Honda Access, dost lidí se nastavilo do módu těšení. Jenže teď vyšlo najevo, že novinka je určena pouze pro Japonsko. A teď nemyslím přímo dostupnost, ale přímo konstrukci.

Zatímco zmíněný ducktail byl navržen tak, aby přinášel zlepšení aerodynamických vlastností v rychlostech obvyklých v Evropě s důrazem i na estetickou stránku věci, novinka pro JDM je navržena tak, aby měla reálný efekt už v rychlostech, které jsou obvyklé v Japonsku. Určitě víte, že japonští řidiči jsou opravdu chudáci, na okreskách mohou jet maximálně šedesátkou (ale někde i jen 30), na rychlostních silnicích 70 km/h a na dálnicích stovkou, s několika málo výjimkami se 120km/h limitem.

A právě v těchto podmínkách by mělo nové křídlo aerodynamicky fungovat, zejména díky „hřebenu“ ve spodní části, ale svou funkci má samozřejmě celý díl. Zákazníci, kteří s koupili předešlou verzi JDM křídla, které nemá potřebný efekt, mohou použít stávající úchyty a použít jakousi hybridní variantu. Křídlo přijde v přepočtu na rozumných 10 000 korun. V evropských poměrech by ale asi udělalo víc škody, než užitku.

Zanechte první komentář