Japonské automobilky neustále navyšují množství společných vývojových i výrobních projektů, další teď oznámila Mazda a Subaru a přestože se jedná pouze o spolupráci v oblasti motorsportu, není vyloučeno, že může mít v budoucnu nějaký efekt i na produkční automobily. O co tentokrát kráčí?
Mazda se Subaru, tedy spíš Subaru s Mazdou 😉 budou pracovat na komponentech pro závodní vozy série Super Taikyu, využívajících recyklovaný uhlíkový kompozit. Okruhové Subaru WRX už v současnosti má z tohoto materiálu zadní křídlo, ale snahou je použít tento materiál i na další komponenty. Subaru bude recyklát využívat nejen pro sebe, ale dodávat jej bude také Mazdě. Ta na oplátku bude Plejádám poskytovat údaje o využití a zkušenostech s ním. V první vlně půjde o kapotu motoru, počítá se ale i s blatníky a zadními nárazníky.
Ptáte se, kde Subaru bere karbonový odpad? Málo se to ví, ale společnost Subaru Aerospace vyrábí pro japonskou armádu helikoptéru UH-2 a od ní odvozenou civilní verzi Subaru Bell 412EPX. Přidružená společnost Fuji Aviation Maintenance navíc produkuje pro japonské letectvo cvičný letoun T-5. A Subaru Aerospace je navíc dlouhodobým dodavatelem komponentů trupu mj. Boeingu, ale i dalších výrobců – a to všechno dohromady už nějaký ten odpad vygeneruje. Mimochodem zkušenosti této společnosti s aerodynamikou bylo také využito při vývoji křídla pro soutěžní WRX.