Automobilky Toyota, Honda, Suzuki a výrobci motocyklů Yamaha a Kawasaki spolupracují už od loňska na projektu HySE (Hydrogen Small Mobility & Engine), což je projekt přeplňovaného maloobjemového (1,0 l) motoru, spalujícího kapalný vodík, umístěného v terénní čtyřkolce od Overdrive Racing. Sdružení vloni prototyp HySE-X1 poslalo na rallye Dakar, kde v kategorii experimentálních vozidel Mission 1000 skončil na čtvrtém místě (z jedenácti startujících).
Letos pojede HySE v režii Suzuki rallye Dakar znovu, evolucí prošla čtyřkolka, která nese označení HySE-X2 i její pohon. V nízkých a středních otáčkách by měl mít spalovací motor lepší spotřebu a ve vysokých zase větší výkon. Vůz má také další vodíkovou nádrž (celkem 4) a poveze 7,2 kg vodíku. Řídit jej bude motocyklový závodník Yoshio Ikemachi s navigátorem Paulem Marquesem.
1 komentář
Rikuo
Doufám že tyto kroky brzy uspějí na tolik aby přesvědšili i zabedněný politiky u nás v evropě, že tohle má smysl rozvíjet