/ Afeela: sedan potvrzen na CES 2025 /

Elektrický midsize sedan Afeela, vzniklý ve spolupráci japonských společností Sony a Honda, se představil před necelými dvěma roky coby koncept na výstavě spotřební elektroniky CES v Las Vegas. A tamtéž bude už za dva měsíce debutovat jeho další evoluce, dost možná už půjde o finální prototyp. To není úplně dlouhá doba, vzhledem k tomu, že ani jeden z partnerů nemá v oblasti elektroaut téměř žádné zkušenosti.

Co se designu týče, afeela je vlastně evolucí konceptu Sony Vision-S, který designéři Hondy patřičně učesali a aktualizovali. Na začátku letošního roku byla představena lehoučká designová evoluce a lze očekávat, že se prototyp od této verze už lišit nebude a pokud ano, tak nanejvýš v detailech. Afeela bohužel částečně trpí dnes obvyklou vzhledovou anonymitou – zapředu (a vlastně i zezadu) vypadá asi jako dalších 30 elektromobilů různých značek, což je škoda, vůz zcela nové značky by na sebe měl umět trochu upozornit a obávám se, že tvarově a proporčně povedený profil na to úplně stačit nebudou.

Zajímavostí sedanu Afeela je, že jej nevyvíjeli jen inženýři obou zúčastněných společností, ale částečně i nadšenci z Polyphony Digital, což je vývojové studio hry Gran Turismo 7. Ti totiž dostali afeelu „na silnice“ dávno před Hondou, v tomto herním simulátoru se s ní totiž už několik měsíců můžete svézt a vzhledem k dost realistickému zprostředkování chování ostatních aut lze očekávat, že GT7 ukazuje chování velmi blízké skutečnosti. A zpětná vazba při digitalizaci afeely do prostředí hry prý pomáhalo při vývoji, pokud to tedy není jen PR. 😉

Tak nějak neoficiálně se má za to, že Afeela od Sony Honda Mobility (SHM) bude prvním autem na nové hondí elektrické platformě Zero, ale moc se o tom nemluví, aby se neoslabil wow efekt Zero Series, který Honda rozjede s futuristickým Zero Saloon. Sony Honda Afeela je téměř pětimetrové auto s (nejspíš) výkonem 490 koní a měla by být nacpaná veškerou dnes myslitelnou hi-tech elektronikou. Tak snad jí to pomůže prosadit se v dnešní době, která není úplně nejvhodnější pro start nové elektrické značky. Lednová premiéra o potenciálu auta určitě trochu napoví…

Zanechte první komentář