Automobilka Lexus využívá v interiérech špičkové kůže a přestože určitě pečlivě zpracuje maximum materiálu, stejně vzniká spousta odpadu, což je samozřejmě škoda. Pro ten se však snaží najít využití Toyota prostřednictvím iniciativy Toyota Upcycle – vyrábí z něj produkty jako jsou tašky, pouzdra na karty i oblečení (nejen z kůže, ale i dalších materiálů). Ale podstatné pro takový plán samozřejmě je sehnat odběratele.
Teď se Toyotě povedl vpravdě husarský kousek – získala japonskou společnost Ryosan, zabývající se prodejem elektronických součástek, včetně polovodičových čipů. Ryosan si objednal kožené výrobky se svým logem jako reklamní předměty – má zájem o penály, záložky a obaly na ID karty.
Zajímavé přitom je, že materiály Toyota Upcycle nejsou jen bezvadné odřezky, na kůžích mohou být škrábance, značky a další stopy po zpracování. Ty se Toyota nesnaží skrýt, ale naopak vystavit na odiv – jako součást příběhu o upcyklaci.