Pick-up Isuzu D-Max a od něj odvozené SUV Isuzu MU-X prošly nedávno faceliftem, ale zdá se, že práce nikdy nekončí a tak byla nyní představena další modernizace – pro obě auta je (prozatím pouze v Thajsku) k dispozici nový pohon – mild-hybridní turbodiesel. Jedná se o motor s objemem 2,2 l s kódovým označením RZ4F a obchodním označením 2.2 Ddi MaxForce.
Nový turbodiesel má výkon 163 koní a točivý moment 400 Nm, Isuzu slibuje tišší chod, nižší spotřebu díky vylepšenému spalování a turbodmychadlem s proměnnou geometrií lopatek. Hybridní součást tvoří dnes vcelku obvyklý 48V systém se startovacím generátorem, detaily však nebyly prozatím upřesněny. Ale tyto systémy svými parametry (ani efektem) moc ze židle nezvedají. 😉
Nový motor Isuzu 2.2 Ddi MaxForce se kombinuje s taktéž kompletně novým osmistupňovým měničovým automatem. Oproti základnímu nafťáku 1,9 l má novinka v nízkých otáčkách při sešlápnutí plynu o 56 % více točivého momentu a o 10 % nižší spotřebu. Do prodeje půjde na thajském trhu už koncem listopadu, takže v příštím roce lze očekávat globální expanzi. Jestli mild-hybrid dostane také odvozená Mazda BT-50, zatím těžko odhadovat.
Mimochodem – Isuzu se poslední dobou opravdu snaží, na příští rok chystá také plně elektrickou verzi pick-upu D-Max.