/ Honda Prelude potvrzena na rok 2025 /

Honda už za necelý měsíc na výstavě Tokyo Auto Salon představí prototyp sportovního kupé Prelude a trošku překvapivě už nyní přináší o autě pár nových informací. Předně – ačkoli jsme to všichni tušili, teď je to oficiální – prodej šesté generace preludky bude zahájen ve druhé polovině roku 2025. Tedy, ehmmm… řeč je o USA. V Japonsku to asi bude trochu dříve a v Evropě zase pro změnu o něco později – konkrétně „early 2026“.

Automobilka dále víceméně vysvětlila nedávné spekulace ohledně simulovaného manuálního řazení (viz výše). Hybridní Honda Prelude bude mít systém Honda S+ Shift, jenž doplní stávající Linear Shift Control (LSC). Fičura LSC je to, co známe ze všech novějších e:HEV – efekt přeřazení ve vysokých otáčkách, jenž potlačuje „CVT“ projev vytočeného benzinového… generátoru. Honda S+ „bude simulovat zvuk a pocit z rychlého automatického řazení – pomůže nové generaci řidičů Prelude zajistit dokonalou rovnováhu mezi vzrušující radostí z jízdy“. Takže simulovaný manuál to rozhodně nebude, tipoval jsem to asi správně – otázkou zůstává, zda bude možné virtuálně „podřazovat“ a „přeřazovat“ nebo jen vnímat, co si tam bude „automat“ sázet. Mód S+ se bude mít vlastní tlačítko, jako svého času kupé CRZ (už bohužel ne to evropské).

Hans de Jaeger, senior viceprezident společnosti Honda Motor Europe, uvedl: „Honda Prelude je ikonickým označením a tento nejnovější model slibuje, že na toto dědictví naváže s naším typickým hybridním výkonem a nejnovějšími dynamickými technologiemi. To vše s cílem zajistit nejen výjimečnou hospodárnost, ale také zábavu z jízdy, kterou je tento model známý. Jsme nadšeni z jeho příchodu do Evropy po dosavadním velmi pozitivním přijetí.“

O dynamických schopnostech prelude (rozuměj zlepšení oproti Civicu e:HEV) se zatím stále nic neví; vlastně se toho stále moc neví. 😉 Nové fotky ukazují, že jediné, co se oproti konceptu změnilo, je velikost zrcátek. V Japonsku se ale právě spekuluje, že původní informace, že prelude bude velká jako subayoty, nebyly úplně přesné – honda by měla být o něco větší, na délku téměř 4,5 metru a na šířku 1,85 m, takže bude spíš jako BMW 2, než japonská dvojčata.