Toyota Automobile Museum je největší instituce svého druhu v Japonsku a zajímavé je mimo jiné i tím, že součástí stálé expozice jsou nejen důležité modely značky Toyota, ale také nějakým způsobem přelomové automobily ostatních světových značek. A správa muzea oznámila, že 13. ledna přivítala osmimiliontého návštěvníka, jenž patřil do mladé tříčlenné rodiny. Ta dostala pamětní certifikát a dárek.
Muzeum samozřejmě tušilo, kdy jubilejního návštěvníka přivítá a připravilo se docela vtipným způsobem – expozicí dvou ikonických sportovních aut, jejichž označení tvoří osmičky a nuly. Jedním z nich je Honda S800 a druhým Toyota Sports 800. Kromě toho muzeum připravilo 800 sad kalendářů a odznáčků Sports 800, které budou k dispozici po následujících 8 dní pro 100 nejrychlejších návštěvníků.
Toyota vyrábí auta od roku 1923, ale Sports 800 s karoserií targa byl její první sportovní vůz. Na svou dobu překvapivě moderně vyhlížející prototyp s pohonem zadních kol byl představen už v roce 1962 s motorem 0,7 l z modelu Publica, do prodeje šel ale až v roce 1965 s motorem 790 ccm a výkonu 45 koní. Je to velmi vzácné auto, vzniklo jen něco přes 3000 exemplářů.
To jeho přímý konkurent Honda S800 byla ve stejném roce už třetím sportovním modelem značky, vyráběným jako roadster a kupé. Začalo to v roce 1963 modelem S500, jenž se ale dělal jen necelý rok a následující vozy S600 a S800 byly evolucemi původního modelu. Honda S800 proslula od motocyklů odvozeným motorem 791 ccm s červeným polem v 8500 otáčkách, schopným bezpečně točit do 9500/min (někteří tvrdí, že do 10 000). Měla oproti Sports 800 o třetinu větší výkon (70 k při 8000/min), ale také o 200 kg více.









