Že bude mít Mazda nový elektrický zadokolkový sedan, který ale vůbec není Mazda (o čemž se naprostá většina článků zmiňuje jen velmi opatrně), jsem psal už koncem loňského září, od té doby se ale pár věcí změnilo. Oproti původním předpokladům nepůjde o globální model, tu čest bude mít kromě Číny už jen Evropa, do Ameriky ani Japonska se changan s novými panely karoserie a pozměněným interiérem zřejmě nepodívá. Tak proč Evropa?
Myslím, že odpověď tušíte. Doteď byly flotilové emise automobilek bez pokut, když se vešly do 106,6 g CO2, jenže peněz na socialistické projekty EU není nikdy dost a tak se od letoška pokutuje průměr už nad 93,6 g. No a to nedá 2,5litr ani s výkonem 100 koní, tak v Hirošimě věří, že se jí tady povede dost zákazníkům namluvit, že kupují elektrickou mazdu a díky nim si sníží průměr. Protože elektroauta přece žádné emise nemají, to ví každej…
Plány na prodej 6e v Americe možná jeden čas byly, ale tam teď zájem o EV stagnuje a minimálně další 4 roky asi bude i nadále, do Japonska pak poblouznění elektroauty stále ještě nedorazilo.
Mazda představila zhruba před dvěma týdny v Bruselu evropskou specifikaci 6e, tak ještě zmíním, co auto vlastně nabízí, pokud tedy chcete mermomocí koupit něco z portfolia Great Wall. Základem je verze s 258 k, 320 Nm a 68,8kWh baterie s dojezdem až 479 kilometrů, která zrychlí na stovku za 7,6 s. Varianta Long Range má 244 k a 80kWh baterii. Ujede až 552 km a stovku zvládne jen o 0,1 s pomaleji. Trošku nelogické je, že menší baterii lze rychlonabíjet až 200 kW, zatímco větší jen 95 kW, takže s ní na rychlonabíječce strávíte dvojnásobek času. Nová „Mazda“ půjde do prodeje letos v létě zhruba za cenu Tesly Model 3. Netvrdím, že to nutně musí být špatné auto, ale je to asi stejně mazda, jako je dnešní ASX a colt Mitsubishi. Někomu to nevadí, mně však ano.






1 komentář
Mirek
Tak proto ten interier vypada tak čínsky a ne jak od Mazdy.