/ Daihatsu: exponáty z TAS 2025 /

Poslední automobilkou, jejímž autům z Tokyo Auto Salon 2025 jsem se ještě nevěnoval, je Daihatsu, tak pojďme rovnou na věc, protože u téhle automobilky koncepty vždycky stojí za to. Letos jich bylo sedm a hlavní myšlenkou bylo „zpřístupnění radosti z jízdy všem“.

Daihatsu Mira e:S GR Sport Concept dostalo turbomotor, manuální převodovku a decentní bodykit a tohle auto vyvolalo velkou pozornost – a samozřejmě i dotazy, jestli to s ním automobilka náhodou nemyslí vážně. Doposud k tomu ale nebylo vydáno oficiální prohlášení. Společnost jí dělala mira, upravená pro značkový okruhový šampionát, což je v Japonsku poměrně dostupné závodění. A Copen GR Sport Motosports Race, sloužící ke stejnému účelu.

Těmto automobilům by mohl na okruzích dělat doprovodný vůz koncept Hijet Truck Jumbo Extend2, vybavený výsuvnou nástavbou a rychlými pruhy. Další Hijet Truck Lift Disaster Relief Vehicle je přesně to, co napovídá jeho název – vozidlo pro pomoc při katastrofách. Model Atrai Wildranger2 má také „využívat zkušeností s odstraňováním katastrof“. Poslední Hijet Truck Toolbase je pak mobilní skříní na vybavení, která má usnadnit pracovní prostředí na staveništích.

Zanechte první komentář