Nissan na TAS 2025 ukázal přestavbu kupé Skyline GT-R R32 na elektromobil a moc ovací za to nesklidil, zjevně jsem nebyl jediný, kdo si myslí, že klasická renovace by udělala větší parádu. Ale teď se na téma projektu Nissan GT-R R32 EV rozpovídal Ryozo Hirako, hlavní technický poradce divize vývoje technologií Powertrain EV a musím říct, že to celé najednou začíná dávat docela smysl.
Hirako-san mluví o snaze, aby R32 EV co nejvíce odpovídal originálu, ať už jde o látku na sedadlech, design displeje v kapličce nebo větší kola, která si vyžádaly silnější brzdy. Ale nejde jen o to, co je vidět. Hlavním smyslem tohoto elektromobilu je pokusit se poskytnout stejnou zábavu za volantem jako třicet let starý sporťák. Toho by bylo obtížné dosáhnout i se současným sportovním autem s benzinovým motorem, natož pak s EV. Proto inženýři Nissanu musí všechny aspekty chování R32 zanalyzovat a nasimulovat – zvuk, vibrace, reakce turba, ale třeba i rozložení hnací síly. Momentálně je 40:60, ale nebude lepší řízení v reálném čase e-4orce nebo nastavení ve stylu Atessa E-TS? A jak se vypořádat s tehdejší absencí systému jízdní stability?
K důvodu zahájení tohoto projektu Hirako uvedl: „Nissan vyvíjí elektromobily, jako jsou Ariya a X-Trail, které se velmi snadno řídí a mají výkon, který cestující nestresuje. Ale pocit nadšení a vzrušení, který cítíme v autě z doby před 30 lety, je důležitým dědictvím společnosti Nissan a přemýšlíme o tom, jak jej zachovat a poskytnout zákazníkům i za dalších 30 let.
Zkušenosti z tohoto projektu tedy budou zjevně použité při vývoji budoucích elektrických sportovních aut (třeba už u příštího GT-R), aby bavila podobně jako sporťáky z devadesátek. A to není vůbec špatná myšlenka, protože kompletní elektrifikaci se nakonec stejně nevyhneme.