Jestli jste si mysleli, že kauza spojení Hondy a Nissanu, respektive spíš převzetí Nissanu Hondou už je definitivně minulostí, tak není. Ukončení rozhovorů problémovému Nissanu nic nepřineslo a Honda stále větší kořist, takže by se snadno mohlo stát, že se zástupci firem zase vrátí k jednání. Honda se nechala slyšet, že nevylučuje obnovení jednání, ale pouze v případě, že odstoupí současný šéf Nissanu Makoto Uchida. A to by se mohlo docela snadno a brzy opravdu stát. Na Uchidu je totiž vyvíjen obrovský tlak zevnitř automobilky a proslýchá se, že představenstvo Nissanu již „neformálně diskutuje o tom, kdy by měl Uchida odejít“.
Navíc je údajně i Renault naštvaný, že jednání ztroskotala, protože je údajně připraven se podílu v Nissanu zbavit. Nissan je aktuálně opět na začátku, zájem o spolupráci má taiwanský Foxconn, ale jeho představa není zcela zjevná a Japonci by raději nějaku „technologickou firmu z USA“.
Každopádně Nissan nemůže čekat, co se objeví a musí se pustit do škrtů. Plánuje propustit 6500 lidí ve výrobě a také cca 2500 lidí v ostatních oblastech, celkem tedy 9000 pracovníků. Dále dojde ke snížení výroby o 20 % na zhruba 4 miliony aut ve fiskálním roce 2026. Zavře také tři továrny. Jisté už to má ta v Thajsku a spekuluje se také o britském Sunderlandu. Navíc dojde k omezení směn v amerických závodech Smyrna a Canton. Další úspory chce najít zkrácením vývoje nových aut o 15 měsíců z dosavadních 52 na 37 měsíců. V případě faceliftů se vývoj zkrátí o 20 měsíců na třicet. Ušetří se také na designérech, Nissan by měl sjednotit svůj globální design, zpočátku v případě šesti globálních modelů. A konečně dojde také k redukci množství komponentů automobilů – a to o ambiciózních 70 procent!