/ Honda vyvíjí druhý kei elektromobil /

Japonské automobilky jdou na elektromobilitu na domácím trhu jinak, než na co jsme zvyklí u amerických a evropských značek – začínají pozvolna přes vybrané miniautomobily třídy kei. V případě Hondy byl prvotinou užitkový model N-VAN e: a už je jisté, že příští rok jej doplní další minielektromobil, využívající stejnou techniku.

Od začátku jsem se divil, proč není prvním BEV nejprodávanější japonské auto – Honda N-BOX, jeho prodejní potenciál by byl určitě větší, než u dodávkového N-VANu. A divím se dál, protože druhým autem nebude N-BOX e:, ale stylový retro hatchback Honda N-ONE. Není to úplně nesmyslné rozhodnutí, konkurenční dvojice Nissan Sakura a Mitsubishi eK Cross EV jsou nejprodávanějšími elektroauty na JDM a Honda N-ONE e: bude jejich přímým konkurentem, navíc jde o auto úplně jiné koncepce než N-VAN, takže si na malém trhu nebudou krást zákazníky.

Implementace techniky bude snadná, všechny kei Hondy N mají stejnou platformu, motory a vůbec většinu komponentů. Mimochodem – když už jsme u motoru, nevěřili byste, jak těžké je zjistit technické parametry. Tak tedy – N-VAN e: a N-ONE e: budou mít 64 koní a 162 Nm, chystané novinka by však měla benefitovat z menší hmotnosti a aerodynamiky, takže lze očekávat, že zvládne ujet víc, než její hranatý bráška (245 km).
Elektrický N-ONE by se měl vizuálně odlišovat od benzinového jen v detailech, jako je maska chladiče, popřípadě kola.