/ Toyota bZ4X a Lexus RZ: facelift a imitace převodovky /

Je to velmi znepokojivé, ale elektrický crossover Toyota bZ4X už nám poškozuje sítnici tři roky a nyní prošel modernizací společně se svým citelně atraktivnějším sourozencem Lexusem RZ. Toyota bZ4X prošla velmi lehkým liftingem přídě, jenže láska na první pohled to stále nebude, díky přepracované palubní desce a středové konzole přibyly odkládací prostory a 14″ centrální displej je standardem. Došlo i k aktualizaci infotainmentu, umožňuje nově předehřívání baterie před nabíjením a navigační systém umí najít optimální trasu podle rozmístění nabíječek. Prostě takové ty věci, které má konkurence už od středověku.

Ale dost jízlivosti, zásadní modernizací prošel pohonný systém. Auta mají nové nápravy eAxle a u jednomotorové verze s větší baterií došlo ke zvýšení výkonu o 20 k na 224 koní, u dvoumotorové výkon vyskočil na 343 koní. Základní provedení je předokolka s výkonem 168 k. Zlepšit by se měl akční rádius z 514 km na 572 km.

Lexus RZ dostal místo volantu by-wire knipl s variabilním převodem řízení, základní FWD verze je identická s bZ, dvoumotorová varianta však dává 465 koní a přibyla verze RZ 550e F Sport  se zajímavým křídlem, výkonem 408 koní a systémem Interactive Manual Drive, který změnou zvuku simuluje řazení pro sportovnější pocit z jízdy. U RZ se v nejlepším případě jízdní dosah zlepšil až o 100 km.

Vylepšená Toyota bZ4X se do prodeje dostane v létě, Lexus RZ na podzim.