/ Honda přehodnocuje strategii elektrifikace /

Málo se to ví, 😉 ale Honda je asi nejkonzervativnější japonská automobilka. Téhle značce většinou dost dlouho trvá zavádění technických novinek a současně při jakýchkoli náznacích problémů dává zpátečku a hraje „na jistotu“. Je to z pohledu fanoušků docela protivné, ale má to smysl – Honda je extrémně opatrná a zodpovědná, což je možná trochu nuda, ale na druhou stranu si nevzpomínám, že by byla byť jediný rok ve ztrátě, natož aby jí hrozil bankrot nebo převzetí (zdravíme do Nissanu, Suzuki, Subaru, Daihatsu, Mitsubishi a Mazdy). Důvody je třeba hledat už od počátku existence značky, která nepatřila do žádné zaibatsu sítě ekonomických subjektů a neměla dlouho ani keiretsu strukturu. I to je důvod, proč se při vývoji téměř všeho spoléhala na vlastní zdroje, což se hrubě nelíbilo konkurenci – a ani vládním organizacím. Honda je a vždycky byla rebel. 😉

A to platí i co se týče elektrické budoucnosti. Honda se dlouho elektromobilům bránila, první pokusy byly dost nesmělé a skutečná BEV expanze se teprve připravuje s novou generací Honda Zero. Jenže v mezičase se ukázalo, že BEV nebudou v krátko- a střednědobém horizontu zase takové terno, což byla informace, s níž byla většina autoprůmyslu rychle hotová a oznámila citelné zpomalení. Ne tak Honda, ta oficiálně dosud stále trvala na původně stanovených plánech – konkrétně v roce 2030 globálně prodávat 60 % aut s elektrickým pohonem a Acuru přeměnit v elektroznačku tak rychle, jak to jen půjde. Trvalo to, ale změna je i u Hondy tady.

Vývoj Honda 0 samozřejmě stále běží podle plánu a (doufejme) top elektromobily začnou na showroomy najíždět od příštího roku, v čele s impozantním Zero Saloon, tohle nejde a nelze stopnout. Ale Honda teď oznámila, že elektrické plány jsou nyní „mnohem pružnější“. 😀 Jinými slovy – BEV tu budou podle plánu, ale nebudou se prodávat v původně plánovaném množství. A nejen to – Honda si je sice vědoma, že BEV jsou budoucnost, ale cestu k ní hodlá překlenout pomocí většího množství – hybridních modelů. To se netýká Evropy, ta je dnes s výjimkou Civicu Type R už pouze hybridní, ale HEV modely přibudou v ostatních regionech.

A vzpomínáte na doby, kdy Acura byla spolu s Lexusem jedinou prémiovou značkou se špičkovými hybridy? Ty pak z portfolia zmizely a Acura oznámila, že z benzinových modelů přejde rovnou na elektromobily. Což byla škoda, protože třeba novému crossoveru Acura ADX by hybrid opravdu slušel. Ale teď je jisté, že se (nějaké) hybridy do portfolia Acury vrátí. Myslím, že zrovna ADX (Honda ZR-V e:HEV) je jasný kandidát a nemusel by být jediný.

Super ne? A já osobně bych tedy ještě uvítal informaci, že se můžeme těšit ještě na turbobenzinovou Acuru Integra Type S druhé generace s benziňákem, odvozenou od Civicu Type R 12. generace, ale třeba jedenáctka není poslední. Jedno ale je jisté – opatrná Honda zjistila, že je třeba plnou elektrifikaci trochu přibrzdit. Takže to opravdu bude dobrá věc, věřte, že málokdo jiný to má tak dobře zanalyzované. 😉

.

Zanechte první komentář