Mazda se doteď tvářila, že aktuální čtvrtá generace roadsteru vydrží v nabídce ještě hodně dlouho – dost možná do konce této dekády, ale prodej na celém světě strmě padá a tak nejspíš došlo ke změně plánů, protože se teď dva vysocí manažeři automobilky rozpovídali o nástupci a byli až překvapivě sdílní!
Chief Technical Officer Ryuichi Umeshita de facto prozradil motorizaci sporťáčku Mazda MX-5. V Hirošimě stále odmítají turbo, ale Miata dostane novou generaci motoru Skyactiv-Z a „ideální motorizací“ je podle něj kubatura 2,5 litru! Výkon i spotřeba prý budou „very good“. Důvodem změny je, že Mazda teď také jde po (z hlediska spotřeby a emisí) ideálním poměru vzduchu k palivu λ = 1 při zachování objemu motoru by došlo ke snížení výkonu. Takže u nové dvaapůlky asi nečekejte 250 koní, ale nějakých 220 by to dát mohlo. 🙂
General Manager of the Design Division Masashi Nakayama dodává, že Mazda chce mít pátou MX-5 ještě lehčí, i s větším motorem by se měla vejít do tuny. Velikostně to bude stále malé auto s délkou do čtyř metrů, což ale nevylučuje, že se trochu zvětší, ND má 3,91 m. Současně by ale měla posádka méně strádat, inženýři prý zapracují na obestavění vnitřního prostoru, takže kokpit bude prostornější. Tak že by se vrátila před spolujezdce schránka? 😀
Jisté je, že MX-5 zase bude mít manuální převodovku, naopak se neví, zda dostane čtyřválec 48V mild-hybridní elektrickou asistenci. Minimálně pro uspokojení úředního šimla by to asi bylo žádoucí. Skyactiv-Z byl oznámen na rok 2027, takže je možné, že se páté generace MX-5 dočkáme už přespříští sezonu.
Jo – obrázek je samozřejmě ilustrační 😉