Toyota po sedmi letech obměnila sedan Lexus ES a novinka přichází s výraznou změnou designu i techniky. U designu tak nějak obecně platí, že se s věkem vyvíjí a „roste“ – prostě nová auta jsou většinou sofistikovanější, vyzrálejší a líbivější. Jasně, ne vždy. Když vidím, jak v Bouli doprasili současného kaďáka, znova a znova při jeho spatření nevěřícně kroutím hlavou (a že jich všude jezdí), ale je mi to tak nějak jedno. Když se něco nepovede u Japonců, vnímám to samozřejmě intenzivněji – a to je bohužel případ modelu Lexus ES.
Dívám se na fotky a přemýšlím, proč léta pečlivě vybrušovanou lexusí eleganci nahradil nesexy styl Toyota bZ. Nejlépe ES asi vypadá ze zadoboku, kdyby nebyly vidět ty četné následky souboje se samurajem (nebo okružní pilou). Víc k tomu asi nemám co říct. Naposledy jsem se takhle chytal za hlavu při příchodu druhé generace C-HR. Ale tam si už trochu zvykám, tak snad…
Pokud jde o interiér, přijde mi už trochu zbytečné se zabývat palubními deskami. Displeje přes celé auto by se mohly přišroubovat rovnou na motorovou příčku a volant by mohl trčet ven „průstřelem“ jako čočka foťáku u některých smartphonů, ne? A to zelinkavé čalounění? Já jsem asi už moc starej. Ne, bohužel ani tady jsem se nezamiloval.
Tak snad ta technika… 😉 Lexus ES 2026 výrazně povyrostl, což mě přivádí na myšlenku, jestli by se neměl model LS trošku bát o svou budoucnost, jakkoli automobilka tvrdí, že v portfoliu zůstává i nadále. ES má míry 5144 (+165mm!) x 1920 (+55) x 1555 mm (+110) a rozvor 2950 mm (+80) a váha se pohybuje od 1785 kg u předkolkového ES 300h po tlusťoučkých 2285 kg u elektrické čtyřkolky ES 500e.
Lexus ES dostává dva hybridní pohony, postavené na čtyřválcích 2,0 a 2,5 l, přičemž základní dvoulitr se jmenuje ES 300, má kombinovaný výkon 197 k a je to výhradně předokolka. Verze ES 350h se nabízí jako FWD i AWD a má 248 koní. Zrychlení se pohybuje od 9,4 s (300h) po 7,8 s. Elektrická verze s předním pohonem ES 350e má 224 k, zrychlení 8,9 s a dojezd 685 km (podle čínské metodiky CLTC, reálně to bude podle odhadu automobilky spíš tak 480 km). Čtyřkolka ES 500e má výkon 343 koní, stovku zvládne za 5,9 s a dojezd se v tomto případě snížil na 610 km. Zajímavou novinkou je u sedanu aktivní řízení zadních kol a fakt, že trubku nahradilo vzadu nezávislé zavěšení.
A to nejlepší na konec – nový Lexus ES se začne prodávat ve druhé polovině… nikoli letošního, ale příštího roku. 😀 Takže se vlastně díváme na Lexus ES modelového roku 2027, ale tak se to nikde nepíše, protože by to vypadalo dost blbě…


























