/ Mazda EZ60: DOPLNĚNO! Nové info a foto. /

Před dvěma týdny jsem psal, že hirošimská automobilka chystá celou škálu elektrických modelů – Mazda 2e, Mazda 3e, Mazda CX-5e a Mazda CX-6e. A opravu to nebyl opožděný apríl – vypadá to, že se teď díváme na ten posledně jmenovaný model, který zase má od Mazdy akorát design. V Číně byl totiž představen crossover Mazda EZ60, jenž bude nejspíš pro Evropu a další regiony následně přejmenován na Mazda CX-6e.

Co je Mazda EZ60 zač? Je to do designu Mazdy převlečený čínský crossover Deepal S07 od automobilky Changan, s níž má hirošimská značka společný podnik. Mazda EZ60 se bude vyrábět jako elektromobil a ve verzi s range extenderem, respektive jde spíše o plug-in hybrid. Zatímco o BEV verzi zatím nic nevíme, verze s prodlužovačem dojezdu je vybavena elektromotorem o výkonu 255 koní, uloženém na zadní nápravě. Ta si bere energii z LFP 31,7kWh akumulátoru (od CATL), jenž stačí na 160 km jízdy. To není moc, ale spalovací motor zajistí, že na jednu baterii a nádrž zvládne absolvovat 1300 km. Je to changan, ne mazda, takže range extender není wankel, ale atmosférický čtyřválec 1,5 l o výkonu 97 koní. Ten není spojen s koly, slouží pouze k výrobě elektřiny pro akumulátor. Podobný systém využívá i čínský sedan EZ6.

Design crossoveru Mazda EZ-60 je opravdu velice povedený, v tomto případě nebije (na rozdíl od Mazdy 6e) do očí ani klínová silueta karoserie, příď je moderní a agresivní, profil uhlazený, symetrický a dynamický, jen záď jako by dělal nějaký jiný tým. Sice vím, že je to Číňan, ale líbí se mi to.

Plug-in hybridní verze se nejspíš do Evropy nedostane, takže si budeme muset počkat na specifikaci BEV varianty.

DOPLNĚNO:
Mazda EZ60 má rozměry 4850 x 1935 x 1620 mm, takže je trochu delší a širší než Tesla Model Y – a také větší, než dárce orgánů Deepal S07. Kabině dominuje obrovský, typicky čínský 26,45″ displej, auto má místo zrcátek kamery – a to včetně toho vnitřního středového a ve výbavě nechybí ani head-up displej. O ozvučení se postará audiosystém s 23(!) reproduktory.

Plug-in verze má rozložení váhy 50:50, elektrická verze bude mít 47:53 kvůli větší baterii (S07 má u top verze 80kWh). Elektromobil by měl ujet na jedno nabití cca 600 km (podle optimističtější čínské metodiky CLTC). Výchozí changan má vzadu nezávislé zavěšení kol a elektronicky řízené tlumiče, což zřejmě EZ60 převezme také.