Jestli jste se také divili, k čemu je vlastně dobrá japonským značkám Nissan a Mitsubishi jejich aliance, když téměř vůbec nespolupracují, tak situace se v tomto ohledu už brzy změní. Automobilky oznámily, že u nich dojde ke sdílení už vyvinutých, respektive existujících modelů, které navzájem vyplní mezery portfoliu, které obě značky mají.
Mitsubishi začne ve druhé polovině roku 2026 prodávat vlastní derivát elektrického crossoveru Nissan Leaf, který bude s určitými designovými změnami vyrábět Nissan. Potvrzen byl ale zatím pouze pro Severní Ameriku, přičemž se však momentálně zvažuje také prodej v Austrálii a „na dalších trzích“. V tomto případě by podle mě nemusela být úplně bez šancí Evropa, leaf se totiž bude vyrábět v britském Sunderlandu (pokud Nissan evropskou továrnu v rámci úsporných opatření nakonec nezavře), takže by to dávalo smysl. Jen je otázkou, jestli ho Renault pustí na svůj evropský píseček, kde už dodává „ASX“. Je přitom docela zajímavé, že sám Nissan nejspíš prodej modelu Leaf v Americe nechystá, respektive tyto plány údajně zrušil, tak uvidíme, jestli si to zase nerozmyslel nebo auto v regionu plně přenechá Mitsu.
O druhé výměně už jsem nedávno psal (viz první odkaz) – Nissan na oplátku dostane (taktéž v roce 2026) na OEM bázi od Tří diamantů plug-in hybridní techniku. Žádný z Japonců nebyl v tomto případě konkrétnější, ale bude se samozřejmě jednat o rebrandované SUV Mitsubishi Outlander PHEV. Nissan a Mitsubishi přitom zvažují ještě další spolupráci s cílem rozšířit své portfolio elektrifikovaných vozidel, tak uvidíme, co se časem zase objeví.