Kdo by to byl řekl, že malá japonská automobilka předběhne renomovanou pick-upovou konkurenci v podobě Toyoty, Nissanu a Mitsubishi – Isuzu D-Max je první, který nabídne elektrickou verzi. Ne, že by šlo o nějaký game changer, ale z hlediska marketingu to značce určitě neublíží. 😉
Isuzu D-Max EV vychází se stejnojmenného naftového modelu a automobilka naštěstí odolala pokušení zkrášlit ho nějakými světelnými pásy nebo zaslepenou maskou, vzhledově se (s výjimkou částečně modrých lamel v masce) ničím neliší, dokonce i nabíjecí port je v místě víčka palivové nádrže, takže chybí pouze výfuk. Auto se představuje v laku Norwegian Blue, který není u běžných D-Maxů k dispozici a není úplně jasné, jestli bude k dispozici pro D-Max EV. Vyrábět se bude ve verzích Extended Cab a Double Cab ve dvou nejvyšších stávajících výbavových variantách. Jediným technickým rozdílem je nahrazení zadní nápravy s listovými pery vlečenou nápravou s tlumiči a vinutými pružinami (De Dion).
Tak a teď pojďme mrknout na tu elektriku. K pohonu slouží dva elektromotory o celkovém výkonu 190 koní a točivém momentu 325 Nm. Má tedy o 27 k více a o 35 Nm méně než dieselová verze. Pohon všech kol je převzatý z klasické verze a to včetně režimu Rough Terrain Mode. Isuzu D-Max EV zrychlí na stovku za 10,1 s a pojede rychlostí až 130 km/h. Uveze až 1000 kg nákladu a na kouli až 3,5 tuny, takže není elektro verze z pracovního hlediska nijak handicapována. Brodivost pick-upu činí 600 mm, přičemž světlá výška vozu činí 210 mm.
Li-Ion akumulátor s kapacitou 66,9 kWh by měl podle WLTP stačit na 263 km, což není úplně moc. Nabíjení 50kW rychlonabíječkou zvládne z 20 na 80 % zhruba za hodinu. Isuzu na baterku dává záruku 8 let nebo 160 000 km. Do Evropy bude Isuzu D-Max EV přicházet postupně od března příštího roku.





