Do portfolia Nissanu se letos vrátí malý automobil s označením Micra a mám hned několik dobrých zpráv. Má pěkný design, slušný výkon (protože je to elektromobil) a na městské auto slušný dojezd a rychlost nabíjení. Může se tedy vůbec něco pokazit? Ehmm, může. 😀 Je to totiž po technické stránce kompletně převzatý Renault 5… Letošní evropské auto roku (COTY), mimochodem. 😉
Designéři Nissanu v Británii se naštěstí nespokojili jen s obvyklým pozměněním přídě a zádě výchozího modelu. Místo toho skelet karoserie oblékli do úplně nových panelů (včetně dveří) a to pro jistotu v roztomilém stylu třetí generace micry (té s kulatými světlomety). Výsledkem je podle mě dokonce hezčí auto, než výchozí <>. Interiér se už liší jen v detailech, což ale nevadí, není na něm nic špatně – je minimalistický, elegantní, moderní a uprostřed palubky netrčí displej.
Novodobá micra má stále délku pod 4 metry a přitom se do kufru vejde 326 l nákladu, takže to vypadá na slušnou nákupní tašku. V základní verzi má výkon 122 koní a 40kWh baterku s dojezdem až 308 km. Tohle všechno je do města naprosto dostatečná výbava. Navíc lze sáhnout po verzi s výkonem 150 koní a 52kWh akumulátorem, jenž zajistí dojezd až 408 km. S tím už se není třeba bát vyjet ani na dálnici. Tuto specifikaci navíc lze na 100kW nabíječce sosnout z 15 na 80% kapacity za půl hodiny. Nissan Micra také umí dobíjet externí zařízení, je vybaven tepelným čerpadlem a předehříváním baterie. Takže sice rencek, ale tak o dva parníky lepší, než dosavadní leaf.
V závislosti na verzi váží Nissan Micra MY2026 od 1400 do 1524 kg a měl by mít nízké těžiště a sportovně naladěné řízení a podvozek s víceprvkem vzadu. Do prodeje se dostane „koncem roku 2025“ a bude určitě dražší, než renault, který začíná na 675 tisících korun. Jsem odpůrcem plevelení portfolia japonských značek produkty suspektních značek ze zbytku světa, ale tohle mi dává docela smysl, tak mě nebijte. 😉










