Minulý měsíc Honda oznámila, že mění své plány na elektrifikaci modelové nabídky automobilů. Přechod na elektromobily se samozřejmě neruší, jen odkládá, ale už to přinese do roku 2031 snížení investic do BEV ze 70 miliard dolarů na méně, než 50. Koncem této dekády by tak měly BEV činit cca 30 % prodejů. A období, kdy zájem o elektroauta zase půjde nahoru, překlenou hybridní modely. Do roku 2031 by se mělo dostat do prodeje 13 nových hybridních modelů. Většina z nich budou nové generace těch stávajících, ale přibudou i zcela nové.
Proto Honda v současnosti vyvíjí nový hybridní systém. Na stávající malé a kompaktní modely e:HEV to nebude mít žádný vliv, Honda i-MMD je v současnosti bez diskuze nejlepší hybridní pohonný systém na trhu (i když v Toyotě budou naoko nesouhlasit 😉 ), ale je potřeba elektrifikovat velké modely v Americe – Odyssey, Pilot, Ridgeline, Acura MDX a další. Nejspíš půjde v principu opět o osvědčený i-MMD, avšak s patřičně zvětšeným elektromotorem i benzinovým (primárně) generátorem. Odhaduji to na čtyřválec 2,4 l, ale uvidíme. 😉
Kromě dostatku výkonu a točivého momentu se musí Honda u velkého hybridu zaměřit na schopnost tahání přívěsů, která je v USA v kategorii středních a full-size automobilů požadována a hojně využívána, hybridy Hondy tedy v této oblasti budou muset být na úrovni současných benzinových šestiválců. Proto si myslím, že půjde o modely z rodiny e:PHEV, tedy plug-in hybridy s možností nabíjení akumulátorů z elektrické sítě. Hotovo by mělo být v roce 2027, nejpozději 2028.