O tom, že BMW Z4 s karoserií kupé známé jako Toyota Supra A90 s nadcházejícím modelovým rokem skončí, se ví už od loňska. Toyota v listopadu představila model Toyota Supra Final Edition, jenž vnikne v počtu 300 kusů, určených pro Evropu a Japonsko (viz odkaz níže), teď však automobilka překvapila odhalením ještě jedné verze Toyota GR Supra Lightweight Evo, určené taktéž pro Evropu, Japonsko a také Austrálii, kde bude prodávána jako Track Edition.
Toyota GR Supra Lightweight Evo nebude tak vymazlená jako Final Edition, vychází ze standardní verze, k níž přidává karbonový ducktail, modifikované vstupy vzduchu v předním nárazníku, černá 19″, kovaná kola, obutá do pneumatik Michelin Pilot Super Sport. Kabina je čalouněna alcantarou s kontrastním červeným a bílým prošíváním. Dále se změnil software tlumičů, pryžová pouzdra, pryžové držáky, stabilizátory a výztuhy pod podlahou byly zesíleny, což přináší větší tuhost a lepší ovladatelnost. Nová aktivní regulace diferenciálu navíc nabízí lepší trakci a omezení nedotáčivosti.
Dále by vylepšen posilovač řízení, zvětšený úhel odklonu na kolech a použity brzdové kotouče Brembo s větším průměrem vpředu (18″). Přeplňovaný třílitrový šestiválec má výkon 387 koní a točivý moment 500 Nm a kombinuje se i v tomto případě s šestistupňovým manuálem i osmistupňovým automatem. A to je vše. Také hledáte to „ligtweight“?
Kromě toho se zjevně bude letos stále vyrábět základní supra se čtyřválcem i šestiválcem, protože znají své ceny – 63 250, respektive 73 250 euro. Verze Lightweight Evo Nepředstavuje takový skok, přijde na 78 950 euro, ovšem Final Edition je s cenovkou 142 800 euro (cca 3,6 milionu korun) naprostý úplet.










