/ Honda Accord: v prodeji první japonec s ADAS Level 3! /

Možná si vzpomenete, že už v roce 2021 byl představen sedan Honda Legend s autonomním systémem Level 3, označeným Honda Sensing Elite. Jednalo se o vůbec první auto s touto technikou, které bylo možné pořídit, byť pouze v Japonsku. Navíc v omezeném množství a pouze na operativní leasing, aby Honda měla kontrolu nad ojetými vozy (tedy aby je následně stáhla a zanalyzovala), ale dalo. Další čtyři roky pak trvalo, než se tento systém stal opravdu „masovou“ záležitostí. Nyní Honda představuje vůz Accord e:HEV Honda Sensing 360+, který si může koupit opravdu kdokoli. I když (zatím) zase jen v Japonsku. 😉

V Německu od letošního ledna lze jezdit s Level 3 systémy v luxusních vozech Mercedes-Benz S a EQS a BMW 7, Honda dostává tuto techniku o dva segmenty níž – do střední třídy. Funkce systému je obdobná jako u Sensing Elite Legendu – na dálnici adaptivní tempomat nevyžaduje v režimu Hands Off držení volantu a při potřebě předjíždění nebo změny jízdního pruhu stačí dát směrovku a auto samo manévr provede. Součástí balíčku je samozřejmě nouzový systém – pokud řidič nereaguje na výzvy k převzetí řízení, vůz zastaví a volá tísňovou linku. Systém má dále funkci „včasného varování před opuštěním zatáčky“, což si nějak neumím představit (tedy ten rozdíl oproti standardnímu Sensing) a přibylo varování před blížícím se vozidlem při vystupování z vozu.

Jinak je Honda Accord e:HEV Sensing 360+ to samé impozantní auto, jak ho známe, ale navrch má černá zrcátka. Interiér dostal černý strop a sloupky, jak to mám rád a spodek je čalouněný buď černou nebo fakt luxusní bílou kůží. Nejnovější hi-tech je na Japonsko překvapivě levný – nový topmodel řady Accord stojí 5 999 400 jenů, tedy v přepočtu 900 tisíc korun, což je příplatek pouhých 60 tisíc korun – a to je v ceně ta „upscale“ kabina.

Zanechte první komentář