/ Toyota Aygo X (2026): hybrid a verze GR Sport /

Nejmenší evropská toyota dostala po čtyřech letech facelift, který přináší spoustu novinek. Co se vzhledu týče, Toyota Aygo X dostalo novou příď – nárazník, kapotu i světlomety a zatímco Toyota teď cpe denní LED ve tvaru C skoro na všechno, kolínské autíčko však o ně pro změnu přišlo. Provedené změny způsobují, že hatchba… pardon, crossover 😉 teď vyhlíží hranatěji. Na bocích a zádi jsem si žádných změn nevšiml, měnily se jen designy kol. Auto je mimochodem díky mohutnější přídi o 76 mm delší, údajně si je vyžádala instalace hybridního systému.

Zásadní novinkou je, že skončil vydechlý litrový tříválec, jenž byl nahrazen patnáctistovkou s výkonem 116 koní. Dynamika je díky tomu o parník lepší. Tedy spíš o dva – místo stovky za 15,5 s ji nově zvládne pod 10 s! Větší motor se ale kombinuje už jen s CVT. Druhou novinkou je pak již zmíněná přítomnost hybridní verze, taktéž převzaté z většího yarisu. Ta bude jezdit (možná i) za 3,8 l benzinu na 100 km. Poslední novinkou je dostupnost verze GR Sport pro hybridní verzi. Ta přináší přepracovaný posilovač řízení a sportovnější naladění tlumičů a pružin.

Protože jsou baterky umístěné podélně pod zadními sedadly, neutrpěl zavazadlový prostor, má stále 231 litrů. Zapracovalo se i na doposud dost tristním odhlučnění miniauta, kromě izolace jsou silnější dokonce i skla. V kapličce se také místo analogových budíků objevil sedmipalcový displej. Prodej modernizovaného Ayga X, jehož se doposud prodalo v Evropě přes 287 tisíc exemplářů, začne ve druhé polovině letošního roku.

Zanechte první komentář