Suzuki má mezi hlavními japonskými značkami dost specifickou pozici. Vždy se zaměřovalo na „obyčejného člověka“ a vyrábělo pro něj jednoduchá a cenově dostupná auta. To mu přineslo velmi silnou pozici na domácím trhu a v Indii, ale i v dalších asijských zemích a špatně si koneckonců svého času nevedlo ani v Evropě. Řídit suzuki tak není zrovna imidžovka, ale auta svou práci odvádí dobře.
S touto filozofií úzce souvisí i technika – v portfoliu jsou výhradně malá auta a ta mají malé motory. A malé motory se kombinují s „malými“ mild hybridními systémy pohonu, které spalovacímu motoru jen decentně asistují. Full hybrid přišel pozdě a není zatím v plánu jej nějak masivně šířit modelovou řadou a c se elektromobilů týče, ani tady Suzuki nespěchá a jeho prvotina vlastně vnikla jen díky tomu, že do projektu nasypala peníze Toyota. Dá se ale s tímhle konceptem dlouhodobě přežít?
Suzuki si myslí, že ano a hned vám prozradím, jak toho chce dosáhnout. 😉
Jako klíčový faktor pro konkurenceschopnost v dalších letech vidí Suzuki – výrazné snížení hmotnosti! Nová generace minivozu Suzuki Alto, která dostane odtučňovací kúru jako první, by měla shodit 100 kg a dostane se tedy někam k 580 kg! A to už je opravdu nízká hmotnost. Suzuki využije vylepšenou konstrukci skeletu, tenčí ocelové plechy, lisované za studena a tlumicí lepidla, snižující hluk a vibrace, umožňující použití menšího množství tlumicích materiálů. Došlo také na optimalizaci kabelových svazků, vnitřní obložení je vyrobeno z pěnového materiálu, subtilnější bude také konstrukce rámů sedadel a další díly.
Suzuki se také chlubí, že náprava s integrovaným elektromotorem e-Axle, použitá u elektromobilu Suzuki e-Vitara, je aktuálně nejlehčí konstrukční řešení svého druhu. To Suzuki vyvinulo ve spolupráci s firmami Denso a Aisin. V plánu je i plug-in hybridní verze pohonu, u ní půjde Suzuki cestou Mazdy, kdy malý spalovací motor nejen prodlouží dojezd, ale současně i částečně nahradí akumulátory – baterie v PHEV verzi tedy budou výrazně menší, než ve výchozím BEV.
Automobilka řeší odlehčování i v dalších zdánlivých maličkostech. Zatímco dnes je trend integrovat veškerou elektroniku do jednoho celku, koncepce Suzuki SDV Light omezuje ECU na základní funkce a software multimédií nechává zvlášť jako volitelný. To je ale řešení pro rozvojové trhy, kde se předpokládá, že se někteří nenároční zákazníci značky obejdou bez této oblasti komfortní výbavy.