/ Suzuki představuje novou filozofii stavby aut. Co přinese? /

Suzuki má mezi hlavními japonskými značkami dost specifickou pozici. Vždy se zaměřovalo na „obyčejného člověka“ a vyrábělo pro něj jednoduchá a cenově dostupná auta. To mu přineslo velmi silnou pozici na domácím trhu a v Indii, ale i v dalších asijských zemích a špatně si koneckonců svého času nevedlo ani v Evropě. Řídit suzuki tak není zrovna imidžovka, ale auta svou práci odvádí dobře.

S touto filozofií úzce souvisí i technika – v portfoliu jsou výhradně malá auta a ta mají malé motory. A malé motory se kombinují s „malými“ mild hybridními systémy pohonu, které spalovacímu motoru jen decentně asistují. Full hybrid přišel pozdě a není zatím v plánu jej nějak masivně šířit modelovou řadou a c se elektromobilů týče, ani tady Suzuki nespěchá a jeho prvotina vlastně vnikla jen díky tomu, že do projektu nasypala peníze Toyota. Dá se ale s tímhle konceptem dlouhodobě přežít?

Suzuki si myslí, že ano a hned vám prozradím, jak toho chce dosáhnout. 😉

Jako klíčový faktor pro konkurenceschopnost v dalších letech vidí Suzuki – výrazné snížení hmotnosti! Nová generace minivozu Suzuki Alto, která dostane odtučňovací kúru jako první, by měla shodit 100 kg a dostane se tedy někam k 580 kg! A to už je opravdu nízká hmotnost. Suzuki využije vylepšenou konstrukci skeletu, tenčí ocelové plechy, lisované za studena a tlumicí lepidla, snižující hluk a vibrace, umožňující použití menšího množství tlumicích materiálů. Došlo také na optimalizaci kabelových svazků, vnitřní obložení je vyrobeno z pěnového materiálu, subtilnější bude také konstrukce rámů sedadel a další díly.

Suzuki se také chlubí, že náprava s integrovaným elektromotorem e-Axle, použitá u elektromobilu Suzuki e-Vitara, je aktuálně nejlehčí konstrukční řešení svého druhu. To Suzuki vyvinulo ve spolupráci s firmami Denso a Aisin. V plánu je i plug-in hybridní verze pohonu, u ní půjde Suzuki cestou Mazdy, kdy malý spalovací motor nejen prodlouží dojezd, ale současně i částečně nahradí akumulátory – baterie v PHEV verzi tedy budou výrazně menší, než ve výchozím BEV.

Automobilka řeší odlehčování i v dalších zdánlivých maličkostech. Zatímco dnes je trend integrovat veškerou elektroniku do jednoho celku, koncepce Suzuki SDV Light omezuje ECU na základní funkce a software multimédií nechává zvlášť jako volitelný. To je ale řešení pro rozvojové trhy, kde se předpokládá, že se někteří nenároční zákazníci značky obejdou bez této oblasti komfortní výbavy.

Zanechte první komentář