Toyota je už tradičně největším kritikem bezhlavé elektrifikace a měla kvůli tomu problémy nejen s různými aktivisty, ale i s akcionáři a byl to vlastně i důvod, proč ve funkci skončil Akio Toyoda. Poté, co Jistě, důvodů pro tento postoj bylo více a jedním z nich nepochybně i ten, že automobilka vývoj kolem BEV hrubě podcenila. Poté, co se v portfoliu objevily vlastní modely, hlasy docela utichly, i když Toyota stále tvrdila, že nejlepší cestou ke snížení emisí je kombinace různých technických řešení.
Teď ale Akio Toyoda znovu píchá do sršního hnízda a říká, že BEV jsou v současnosti mnohem větší zátěží pro životní prostřední než hybridy. Podotýká, že automobilka od roku 1997 prodala kolem 27 milionů hybridních vozů a tvrdí, že mají uhlíkovou stopu jako devět milionů bateriových elektromobilů. Ja samozřejmé, že zohledňuje jak životní cyklus, tak výrobu aut i baterií. Jak byl tento výsledek spočítán, nezaznělo, koneckonců už Winston Churchill říká, že věří jen těm statistikám, které si sám zfalšoval, nicméně z výše uvedeného vyplývá, že jeden elektromobil zasviní životní prostředí stejně, jako tři hybridy.
Elektromobilů samozřejmě podráží nohy dost „špinavý“ proces těžby a zapracování materiálů pro akumulátory, ale Toyoda upozorňuje i na to, že elektřina dnes stále pochází převážně z tepelných elektráren. To hovořil primárně o Japonsku, ale platí to obecně. Dokud se alespoň tohle nezmění, nemají BEV šanci se stát záchranou planety a v současnosti je třeba se zaměřit více na hybridy a na biopaliva.
Toyota sama je v současnosti aktivní jak v oblasti hybridů a elektromobilů, tak i ve vývoji aut na biopaliva a i přes neúspěch modelů Mirai nezanevřela ani na vodík.
1 komentář
Zbyňa
Hurá, alespoň někdo, řekne pravdu (než je obviní ze šíření dezinformací). V případě auta jen se spalovákem to dude asi ještě víc…