/ Honda E-VO: první elektrická motorka /

Honda doposud nabízela na elektřinu pouze několik málo skútrů, to se ale teď mění – představuje se první „opravdový“ elektrický motocykl značky – cafe racer Honda E-VO. Vznikl v Číně ve spolupráci s automobilkou GAC, respektive její motocyklovou značkou Wuyang. Společnost Wuyang-Honda funguje už od roku 1992 a její motorka s plným názvem Wuyang-Honda WH8000D je stroj, který už by motorkáři mohli brát docela vážně. Tedy minimálně ti, kteří v současnosti sedlají menší kubatury. 😉

Honda E-VO mě zaujala designem, jedná se o takový steampunkový retro-moderní styl, je to úplně něco jiného než (víceméně) konkurenční skútr BMW CE 04 (ten se mi mimochodem líbí taky 🙂 ). To my vysvětlete, proč musí mít zajímavý design jen elektrická vozidla jako třeba Honda e nebo VW ID. Buzz (čest výjimce v podobě Hondy NM4 Vultus)? E-VO je víceméně alternativou benzinovým 125ccm motorkám, jako je například Honda Grom a má údajně i podobné rozměry.

Honda to totiž zrovna nepřehání s výkonem, základní verze má 20 koní a ta silnější 21,5 😀 , točivý moment činí 22 Nm. Výkonnější Honda E-VO je vybavena trojicí výměnných akumulátorů s kapacitou 6,2 kWh, které zajistí dojezd až 170 km (dle WMTC kombinovaný cyklus), což je na elektromotorku velmi slušné. Z běžné zásuvky se nabije za 2,5 hodiny, z rychlonabíječky za 1,5 hodiny (20-80 %). No a nebo si zajedete na výměnné místo a prázdné baterie nahradíte nabitými rychleji, než byste natankovali. 😉 Tato verze váží 156 kg, z klidu na 50 km/h zrychlí za 2,8 s a dokáže jet rychlostí 120 km/h. Dynamika by měla být na úrovni motorek s kubaturou 150 ccm.

Slabší verze váží 143 kg a má kapacitu baterek 4,1 kWh, takže předpokládám, že disponuje dvěma vyměnitelnými sloty. Takto vybavena ujede 120 km, maximálka činí 110 km/h, nabíjení trvá doma také 2,5 hodiny a na rychlonabíječce hodinu. Tato verze je určena primárně do města, s tou lepší už se asi bude moci někam dojet.

Honda E-VO je zatím určena pouze pro Čínu, kde ceny začínají v přepočtu na 90 tisících korunách, ale objevují se informace o možném vývozu i do dalších zemí, byť se mluví spíš o Asii než o Evropě. Ale uvidíme, dost to také bude záležet na síti výměnných a dobíjecích stanic, které japonští a evropští výrobci motocyklů budují.