Tento týden proběhne na francouzském okruhu La Sarthe další ročník nejslavnějšího vytrvalostního závodu na světě – 24 hodin Le Mans, který se součástí šampionátu FIA WEC. Účastní se ho samozřejmě i Toyota, která navíc v rámci doprovodného programu představila studii závodního prototypu Toyota GR LH2 Racing Concept, spalujícího kapalný vodík.
Toyota testuje vodík v závodních autech od roku 2021, kdy v corolle použila plynný vodík a od roku 2023 přešla na kapalný vodík, který využívá i v současnosti. Základem konceptu Toyota GR LH2 Racing Concept je samozřejmě aktuální GR010 HYBRID, do něhož je (možná 😉 ) instalována vodíková technika a protože pod novou karoserii nevidíme, je to vlastně GR010 HYBRID s modrobílými polepy. Karoserie konceptu GR LH2 je navíc výrazně atraktivnější, s přídí ve stylu současných produkčních modelů Toyoty.
Klíčovým technickým řešením vodíkové techniky Toyoty pro závodní vozy je kromě spalovacího motoru (H2ICE) také nádrž, která dokáže skladovat kapalný vodík při teplotě -253 °C. Vůz je dlouhý 5,1 m a široký 2,05 m.


