Konkurence ve světovém šampionátu vytrvalostních závodů (WEC) v posledních letech pořádně zhoustla a Toyota GR010 Hybrid už má své roky, proto Gazoo Racing pracuje na novém speciálu. Tedy přesněji řečeno už má asi hotovo, protože minulý týden závodní divize Toyoty zveřejnila teaserové snímky nového závoďáku. Vypadá to, že jméno se nezmění, ale GR010 bude mít spoustu technických vylepšení. Bylo sníženo těžiště, optimalizována aerodynamika, ale dostane také nový motor – vidlicový šestiválec 3,5 l má úhel sevření válců 120 stupňů namísto dosavadních 90 stupňů. Další podrobnosti zatím nejsou k dispozici, ale určitě nebudeme čekat moc dlouho.
Toyota určitě nasadí novinku do celé sezony 2026, ale oficiálně tvrdí, že hlavním cílem je vyhrát závod 24 hodin Le Mans. Tak budeme (bohužel i nadále) jedinému japonskému zástupci ve třídě LMH (Le Mans Hypercar) palce.




