/ Nissan: světové prvenství v konstrukci motoru /

Když se poslední dobou píše o Nissanu, nebývají to úplně pozitivní zprávy (i když třeba já se fakt snažím 😉 ), takže jsem rád, že tu teď máme jednu z opačného spektra. Nissan oznámil, že třetí generace hybridního systému e-Power dostane jako první na světě zajímavou technickou inovaci. Tou je studený nástřik sedel ventilů nové přeplňované benzinové patnáctistovky ZR15DDTe, sloužící jako generátor.
O e-Power třetí generace už jsem něco málo psal (viz odkaz níže), ale na kompletní představení stále čekáme (nebo mi něco uniklo?), tohle je tedy další dílek do skládačky.

Studený nástřik sedel ventilů – co je na tom tak úžasného, ptáte se? Nová technologie Nissanu vlastně umožňuje mít sedla ventilů, aniž by je bylo nutné do hlavy šroubovat. Blíže neurčený materiál (kovový prášek) se totiž nanáší nadzvukovou rychlostí přímo na povrch hlavy válců, čímž se eliminuje potřeba mít samostatné sedlo. Díky tomu je (prý) možné lepe tvarovat nejbližší okolí sacího otvoru, což zlepšuje víření směsi. Nepřijde mi, že by se toho u sedla dalo mnoho vymyslet, ale asi proto nedělám v Acugi. 😀

Nový motor ZR15DDTe se chlubí tepelnou účinností 42 %, což je o procentíčko lepší výsledek, než aktuálně má u svých motorů pro hybridy Honda a Toyota (a to se počítá 😉 ) a kromě nové technologie spalování STARC (Strong Tumble & Appropriately stretched Robust ignition Channel – a teď to zopakujte bez dívání 😀 ) na to může mít vliv právě i taková drobnost.