/ Mazda MX-5 ND: 250 koní s kompresorem /

Co se úprav Mazdy MX-5 týče, je britská firma BBR GTi jedním z nejrenomovanějších performance úpravců, ladí všechny generace miaty, přičemž ty poslední dvě umí i s přeplňováním – a to podle preferencí zákazníka jak s turbodmychadlem, tak mechanickým kompresorem. Nejnovějším přírůstkem v portfoliu je kompresor Rotrex pro MX-5 ND ve verzi před faceliftem (2015-2019). ve dvou specifikacích.

Kompaktní kompresor se vešel před motor, těsně pod kapotu a BBR slibuje snadnou montáž i pro garážové kutily. Kit Stage 1 dává velmi příjemných 228 k a 271 Nm, což zajistí zrychlení na 96 km/h za parádních 5,3 s (-2 s). Součástí sady je také chladič oleje a mezichladič stlačeného vzduchu, plus volitelně úprava softwaru motoru. Základ vyjde na 3895 liber, což je necelých 110 tisíc korun, včetně laděné ECU pak 4490 liber ( 126 tisíc korun).

Stage 2 přidává nerezové svody 4-1, širší 2,5″ výfuk se sportovním katem a laděným zadním tlumičem. Ten zajistí zvýšení výkonu na 249 koní a točivý moment povyskočí na 293 Nm. Motor lze také odsadit větším mezichladičem Forge Motorsport, jenž dodá dalších 5 klokanů. Takto naspecifikovaná MX-5 ND umí 0-60 mph dokonce za 5,1 s. Všechny kadeřnické a LGBT vtípky budou instantně potrestány. 😀 Tato sada vyjde na 5395 liber (téměř 152 tisíc korun), s ECU softwarem 5990 liber (cca 169 tisíc korun), což bude zřejmě cena bez většího intercooleru.

Majitelé poface NDčka si nemusí rvát vlasy, BBR pracuje i na kompresor kitech pro modernizované modely MY2020+) . 😉