Už je to deset let, co se objevily první případy úmrtí, způsobených vadnými pyrotechnickými patronami airbagu (dnes již neexistující) japonské firmy Takata, celkem si prokazatelně vyžádaly minimálně 24 obětí (naposledy vloni!) a více než 400 zranění. Spustil se tak největší recall v historii automobilového průmyslu, v jehož rámci bylo celosvětově svoláno do servisů téměř 100 milionů(!) aut 12 automobilových výrobců (34 značek). Před dvěma roky prý bylo již vyměněno 99,9 % všech problematických patron, ale již zmíněný případ z loňska, kdy zemřel v USA další řidič hondy, ukazuje, že stále ještě riziko existuje.
Navíc se zdá, že se stále objevují další potenciálně nebezpečná auta, protože před měsícem Honda varovala v Americe dalších 8200 majitelů některých starších vozů Honda a Acura, aby se svými auty nejezdili a vyčkali do výměny pyrotechnické patrony, protože existuje 50% šance, že při havárii a aktivaci airbagu dostanou kovovými šrapnely do obličeje. Dotčeny jsou některé exempláře následujících v USA jezdících automobilů:
- 2001-2002 Honda Accord
- 2001-2002 Honda Civic
- 2002 Honda CR-V
- 2002 Honda Odyssey
- 2003 Honda Pilot
- 2002-2003 Acura 3.2 TL
- 2003 Acura 3.2CL
Což mě přivádí na myšlenku, že by nemuselo být od věci se v oficiálních servisech zeptat, jestli zrovna vaše auto (nejen značky Honda, samozřejmě) nepatří k těm, které výměnu potřebují a zda skutečně byla provedena. U vozů z druhé/třetí/čtvrté ruky se klidně mohlo stát, že majitel na výměnu zapomněl nebo se na ni prostě vykašlal a poté, co nový vlastník jezdí třeba už pouze do neautorizovaného servisu, se mohla Informace ztratit. Z vlastní zkušenosti vím, že jsem výměnu také neprovedl okamžitě.