Novinky

Toyota Agya není Aygo

V Evropě jsme si už zvykli na to, že roli nejmenší toyota zastává minivůz Aygo, vyráběný od roku 2005 v Kolíně a vloni vystřídaný modelem Aygo X v lehkém crossover stylu. Toyota má ale další minivůz s téměř stejným jménem – Agya. Nabízí jej na rozvojových trzích Afriky a jižní a jihovýchodní Asii a jak už je poslední dobou u této automobilky v módě, není to toyota, ale rebrandované Daihatsu. Konkrétně Daihatsu Ayla, což je vůz, jen že v Japonsku vůbec neprodává, je určen právě pro nenáročné, chudší země. Nyní Toyota představuje v Indonésii druhou generaci modelu Agya, vycházející opět z ayly, stejně jako další klon – Perodua Axia.

Toyota Agya se od malého daihatsu liší přepracovaným nárazníkem s výraznou maskou i pozměněnými světlomety, autu se tak daří vypadat docela dravě, zejména pak ve verzi GR Sport, která je také k dispozici se zajímavými 15″ koly. Trojčata stojí na nové platformě Daihatsu New Global Architecture (DNGA) a mají rozměry 3760 x 1665 x 1550 mm a rozvor 2525 mm. jsou tedy o 60 mm delší, než Aygo X. Ostřeji vyhlížející Agya GR Sport má díky bodykitu délku 3830 mm, sportovněji naladěné pérování nemá žádný vliv na výšku.

K pohonu hatchbacku Agya slouží výhradně atmosférická tříválcová dvanáctistovka s výkonem 88 k a točivým momentem 113 Nm (daihatsu a perodua mají k tomu ještě litrový motor). Kombinuje se s pětistupňovým manuálem nebo CVT a pohání přední kola. V Indonésii začíná agya v přepočtu na 240 tisících korunách, za GR Sport dají bezmála 350 tisíc. To už je docela dost peněz, ale vypadá dobře, co říkáte?

3 komentáře: „Toyota Agya není Aygo

    • 😀 ntvl. Ale jinak nejsem disgrafik. 😉 Díky

Komentáře nejsou povoleny.