/ Subaru WRX STI EJ20 Final Edition: takhle se loučí ikonický motor /

Subaru na TMS 2019 kromě prototypu nového kombi Levorg představilo také poslední auto, které bude mít pod kapotou dvoulitrový boxer EJ20, jenž ve vozech Plejád slouží v různých modifikacích už od roku 1989. Půjde o rozlučkovou verzi WRX STI EJ20 Final Edition. Čím bude pouhých 555 japonských majitelů rozmazlovat?

Překvapivě se nekonají žádné výkonové, ani designové orgie, lehce poladěný turbomotor bude mít 309 koní a 422 Nm, trošku mu ale pomůže odlehčený setrvačník. STI také dostane jinou spojku a nějaké ty aktualizované asistenční systémy). Final Edition mohou Japonci dostat kromě tradiční modré karoserie (s červenými proužky Cherry Red v masce a na zadním nárazníku) také v bílém a černém laku, zlatá devatenáctipalcová kovaná kola BBS s vrtanými 18″ kotouči Brembo a šestipístkovými (vzadu dvoupístkovými) stříbrnými brzdiči jsou pro všechny varianty stejná. Sportovní recara v kabině dostala semišový potah, stejně jako volant.

Bez ohledu na to, jestli se edice za částku ¥4,110,000 prodá nebo ne (buďte si jistí, že prodá 😉 ), bude příjem objednávek ukončen 23. prosince a to právě z důvodu ukončení sériové výroby motoru EJ20. Nová generace STI už nejspíš dostane poladěnou verzi nové přeplňované osmnáctistovky, určené (mimo jiné i) pro levorg.