/ Honda HR-V Sport: 182 koní a pár zajímavých úprav /

Konečně jsme se dočkali sportovní verze SUV od Hondy! Představuje se model HR-V Sport s motorem 1.5 Turbo z Civicu X, disponujícím výkonem 182 koní při 5500/min a točivým momentem 240 Nm v rozmezí 1900-5000 otáček, v případě verze se šestistupňovým manuálem, u varianty s CVT činí výkon 182 koní při 6000/min, ale točivý moment byl snížen na 220 Nm při 1700-5500 otáček. Honda zatím neupřesnila dynamické parametry, ale auto pojede víceméně stejně, jako Civic se stejným motorem, tedy velmi dobře.

A jak se sportovní HR-V liší od ostatních verzí po faceliftu? Dostalo voštinovou mřížku masky chladiče, nový spodní bodykit v černém laku (včetně lemů blatníků), černá 18palcová kola s turbínovým designem lopatek a dvě chromové koncovky výfuku v pozměněném zadním nárazníku. Černá je také chromová maska chladiče, zadní lišty mezi (zatmavenými 🙂 ) zadními svítilnami a horní část krytů zpětných zrcátek. Interiér je laděný do černo-červené barevné kombinace (včetně černých sloupků a stropu (hurá)), s polokoženým čalouněním sedadel, kontrastními švy a hliníkovými pedály. Sedadla mají mít výraznější boční vedení, než u standardních verzí.

Ještě důležitější však jsou související sportovní úpravy. Honda HR-V Sport má jako jediná verze modelu řízení s variabilním převodem a takzvanými Performance Damper, což není to, co si myslíte. 😉 Jde o adaptivní zkrutné stabilizátory, jež v zatáčkách pomáhají omezovat náklony a na hrbolatém povrchu zajistí komfortnější jízdu. O sportovnějším naladění tlumičů a pružin, popřípadě brzd se nehovoří, budou tedy zřejmě stejné jako u mainstreamových verzí.

Výroba Hondy HR-V Sport začne v prosinci a první auta budou dodána zákazníkům na jaře 2019. Je to určitě super počin, ale… Jsem jediný, kdo je divoký ze značení sportovně laděných verzí u Hondy? V Japonsku RS, v Americe Si, a v evropě máme už dva ne-Type R a jeden si říká Dynamic a druhý Sport. Honda by se asi měla podívat u Nissanu (Nismo) nebo Toyoty (GR Sport), jak se to má dělat a jak budovat image. 🙁