Toyota Supra 2019: první fotka a uniklé specifikace!
Toyota oficiálně potvrdila, že na ženevském autosalonu představí nový sportovní model Supra a poskytla první teaserový snímek. Ba co víc, současně s tím unikly některé technické informace, tak se na obojí pojďme podívat. 😉
Teaserová fotka toho bohužel mnoho neukazuje, ale rozhodně se povedla, vidíme obří křídlo, siluetu svalnatého zadního blatníku, vyboulenou záď a zvlněnou střechu. Ale teď to zajímavější…
Pokud můžeme věřit uniklým informacím, Supra 2019 bude vážit 1500 kg (zatím není známo, zda s řidičem nebo bez) a to při rozměrech 4380 x 1855 x 1290 mm a rozvoru 2470 mm. Řadový šestiválec BMW bude naladěn na výkon 340 koní a točivý moment 450 Nm, plus krátkodobý 50Nm overboost. Zkombinován bude z osmistupňovou převodovkou, patrně opět „bavorácký“ ZF.
Síla motoru půjde na zadní kola o rozměru 255/45 R 17, vpředu budou obuty pneumatiky 225/50 R 17, tedy minimálně v případě standardní verze. Tak co, těšíte se?
Nějak mě ten humbuk kolem Supry míjel… ale proč má proboha japonskej ikonickej sporťák motor BMW? WTF :-O
Jinak mi přijde, že jsou ty kola poměrně malý, ani ne tak na šířku jako na průměru disku, 1,5 splašený tuny není málo na brzdění, bude to chtít silný brzy a 17″ je docela limitující průměr…
Bral bych ty informace s rezervou, taky se mi 17″ moc nezdá, to mají dneska ostrá malá auta 😀
Zas tak malé ne 🙂 Pokud vím, tak spousta lidí vozí na EP3/FN2 pod 17″ třeba 6-píst XYZ 330mm a to už by mohlo stačit.
Navíc minimálně zde https://www.autoforum.cz/predstaveni/nova-toyota-supra-se-ukaze-pristi-mesic-techniku-uz-ted-odhalil-unik/ se vedle 6-hrnku píše i o 4-hrnku 2,0 (možná ta z Tyobaru?!)
Takže třeba budou i 2 sady brzd.
2bep: dobrý Tě tady vidět 😉 Každopádně EP3 je úplně jiné auto, vem to tak, že i ten Civic má dnes 20″, natož potom Supra. Ta měla 17″ v době kdy tajpár jezdil na 15″ 🙂
Jinak čtyřválec pro Supru dle mého určitě nebude FA20 ale spíš zase něco od BMW. Nevím, jestli se to nezměnilo, ale o Z5 se loni psalo, že bude mít výhradně turbené čtyřválce. Takže bych čekal, že Supra dostane nějaké 28i jako základ a 40i jako top verzi. Pro takové auto bude 200 hp málo.
Skyline: Njn… Už mě to pasivní čtení nudilo a musel jsem si zkusit, jak se na novém webu přispívá do diskuse 🙂
Samozřejmě, že vývoj a výkon jdou nahoru, stejně jako to, že jde o větší auto. Zároveň si ale myslím, že pro 2,0 variantu, která by měla mít výkon někde v rozmezí 200-250, určitě nebude pro BMW/Toyota problém navrhnout 17″ brzdy tak, aby těch 1,5t bezpečně ubrzdili.
Některé ty EP3/FN2 se motaj kolem 300k a na okruhu jsou pečené vařené 😉
p.s. Toybaru má brzdy snad do 300mm
Ten čtyřválec bude o5 BMW. Proč by si dělali násilí s boxerem? 😉
Zajímavé, taky jsem překvapen, že je tam BMW a ne nová V6 co má Lexus. Chápu, že do Supry patří R6, ale je škoda, že neudělali něco svého. Současně to znamená, že Toyota ani Lexus se k R6 nevrátí. Nicméně globalizace spočívající v tom, že Supra bude mít motor jak kdejaká 40i, to je trochu smutné. S ohledem na „kvality“ toho motoru to nejspíš bude auto, které si člověk může z wishlistu rovnou škrtnout (šlo by to koupit nové, ale ojeté teda nevím).
BTW určitě jsou kola 17″? Při těch rozměrech a váze, hmm. Jsem na to každopádně hooodně zvědavej, to zas ne že ne.
Ber to tak, že „podíl“ Toyoty na vývoji Supry byly převody z účtu… Je to prostě Z5 Coupe…
No jde ten automotive do cim dal tim vetsi zadele, bohuzel. Aby si Toyota nenabehla jak s temi chrochtaky, nejporuchovejsi soucastka v Toyote je motor od BMW. U turbeneho benzinu maji naslapnuto stejnym smerem, proc menit „viteznej tym“.
Haha, je to tak. V Alpách jsem viděl minulý rok projíždět Z5 (Supru) v kamufláži. Po Japoncích v kokpitu žádná stopa.
Zvuk to má klasický BMW alá 440i. .
Mamut: holt globalizace. Doufal bych, že Toyota dodá něco BMW, ať se jim zlepší kvalita a ne že si od nich vezme zase nějakej werk:-) Zvuk a la 40i není špatnej, jen to prostě není nic novýho. Ale třeba si s tím japonští inženýři trochu pohrají a bude to good.
Je to pěkně hloupé od Toyoty, že si neprosadí nebo spíše neinvestuje do svého motoru. Nevím co na to řeknou skalní fanoušci Supry, pokud teda ještě nevymřeli.
Japonský auto a jakoby návrat legendy s motorem z Mnichova, to fakt ne.. Ať je auto jakkoliv dobré tohle se Toyotě nepovedlo. Zvuk 40i mě připadá ok pro manažerský sedan co si hraje na sportovce, ale prozhodně Supru to je hrozné, u týhle tragédie pod kapotou nic nepomůže.
Vymřeli. 🙂 Většina potenciálních majitelů se bude bít v hruď, že má Toyotu s technikou BMW, což je přece maximálně cool. Nemyslím si, že by proběhlo něco ve stylu NSX, kdy se pár lidí mohlo zbláznit, že blok a hlavu lije Cosworth. 😉
O zvuk nejde, ubereš tlumicí materiály a naladíš sání a výfuk. Máš to jako s teď s 1.5 od Hondy – v Jazzu akusticky super, v HR-V lepší průměr.
Mamut: jak píše King, se zvukem si lze docela hrát, takže uvidíme. Mě spíš vadí, že to není Toyota, ale takový hybrid.
King: je fakt, že marketing zvládne všechno, když se to dobře podá, tak bude majitel Toyoty ještě rád, že mu v tom tiká BMW. Nicméně zatímco u majitelů pažoutů THP to chápu, protože je určitě víc cool mít v křápu aspoň něco s puncem exkluzivity, u Toyoty to smysl nedává. Ale s tím si pánové jistě nějak poradí, to se zase nebojím, ono to spektrum potenciálních kupců je velmi malé a je jedno, jestli to koupí 1000 lidí ročně co uctívají 2JZ nebo se budou rekrutovat z majitelů TT, kteří chtějí něco méně nudného, případně z majitelů Z4, kteří chtějí kupé a šestiválec. Při tak úzké skupině ji lze najít kdekoliv, stačí zabrnkat na ty správné struny. Kára pro každého to nebude v žádném případě.
Skyline: BMW je prostě značka, ať se na to dívá zájemce o Citrón Kaktus nebo zájemce o Supru. Skalní samozřejmě skřípat zuby budou jako ty, ale ze skalních se kupci nové Supry rekrutovat nebudou. Toyota nemá tak militantní tvrdé jádro jako Honda, tihle všichni už vymřeli v minulých dekádách. Toyota se samozřejmě technikou BMW přímo chlubit nebude, ale vsadím se, že se zmínka objeví v každém článku a s ohledem na sportovní image BMW se tomu GRMN rozhodně bránit nebude.
Jestli si Japonci s motory trošku pohrají, mohli by leccos vychytat. Ale i přes to – z pohledu japanofila je to smutné…
King: vsak to pisu, tech par lidi najdes jinde, pro marketing to nebude problem.