Novinky

Nissan Kicks nezvládl losí test aneb proč je stabilizace nutností

Vzpomínáte si ještě, díky čemu se začal v autech ve velkém objevovat systém jízdní stability, jenž byl v devadesátých letech doménou pouze u velkých modelů luxusních značek? Mohlo za to převrácení Mercedesu třídy A v losím testu, provedeném v roce 1997. Od roku 2014 jsou systémy se zkratkami ESP, DSC, VSA a jinými v EU povinné, bez ohledu na to, zda je auto opravdu nutně potřebuje nebo ne.  Ale jsou země, kde je i dnes pouze za příplatek.

Třeba Mexiko. A právě tam se dostal do oblíbeného losího testu nový japonský crossover Nissan Kicks, jenž se tam dodává se stabilizací pouze na přání. Následující video ukazuje, že je lepší, si za ni připlatit, počítám, že redaktor při šťastné záchraně situace musel měnit spodní prádlo. 😉 Nemusí to přitom být nutně vina něajké špatné konstrukce podvozku malého crossoveru, problémem je prostě vysoko umístěné těžiště, stejně jako kdysi v případě mercedesu. Fyziku není tak snadné ošálit.

To jen abychom si všichni připomněli, že klasická auta (zastoupená v tomtéž videu třeba Hondou City) mají stále jisté výhody, které nelze v žádném případě podceňovat. Mohou – a to i v případě aut se stabilizací – nastat situace, kdy vám zachrání život auto klasické konstrukce s vyspělým šasi, namísto módní kastle, opentlené elektronickými berličkami. Tak na to myslete, až se budete rozhodovat, jaký bude váš další vůz. Pokud se vám nechce (poněkud zvláštně sestříhané) video sledovat celé, legrace začíná v 10:53…

3 komentáře: „Nissan Kicks nezvládl losí test aneb proč je stabilizace nutností

  • phe a to jsem nedavno zvladl losi test s mym Daihatsu Move, kdyz mi v noci vbehla pred auto liska… pekne v 80ti 🙂

    • Tak u toho bych nechtěl být 😀

  • 😀 ja taky ne, ale vyslo to 🙂 liska prezila a ja taky 🙂

Komentáře nejsou povoleny.