Toyota GR Corolla je tady. A je opravdu hot!
Tak nám oficiálně představili kompaktní hot-hatch Toyota GR Corolla. Co na to říct? Popravdě řečeno jsem od toho moc nečekal, možná proto, že se dlouho spekulovalo o tom, že to bude spíš warm-hatch, sice s technikou GR Yaris, ale s výkonem menším nebo stejným a konkurenty budou auta jako Golf GTI nebo Focus ST. Takže jsem velmi, velmi příjemně překvapený tím, co vidím. 😉
Už tak dobře vypadající pětidveřová corolla dostala agresivní bodykit s vytaženými blatníky vpředu i vzadu, to aby se tam vešla 18″ kola s pneumatikami Michelin Pilot Sport 4 o rozměru 235/40 R18. Kapsy v blatnících i otvory v kapotě jsou funkční, stejně jako ostatní komponenty bodykitu, spodek byl kompletně zakrytován a nelze přehlédnout na poměry Toyoty vpravdě gigantické zadní křídlo, to však bude zřejmě součástí dražší verze Circuit Edition, zahrnující i karbonovou střechu. V zadním difuzoru jsou umístěny hned tři koncovky výfuku. Interiér nám zatím ukazuje jen sportovní volant s logem GR, černý strop a kousek alcantarou čalouněných sedadel s koženkovými boky, dá se však očekávat, že sedadla budou velkoryse tvarovaná.
Toyota GR Corolla rozhodně nebude warm-hatch, má ambice utkat se s těmi nejlepšími – disponuje výkonem 305 koní při 6500 otáčkách a točivý moment vrcholí hodnotou 370 Nm v rozmezí 3000-5500/min, manuální šestikvalt má rev-matching „meziplyny“. Dynamika tedy bude špičková, i když menším handicapem může být váha skoro 1,5 tuny (1474 kg). To je daň za pohon všech kol GR Four, schopný fungovat v různých režimech rozdělení točivého momentu dle preferencí řidiče, od nudného 60:40, přes 50:50 až po zajímavý 30:70. Jediné, s čím se stále nějak nemohu srovnat, je motor G16E-GTS, tedy přeplňovaná tříválcová šestnáctistovka. Jako u yarisu dejme tomu, ale kompaktní HH s tříválcem???
Toyota auto nezměnila jen zvenčí, karoserie má sváry a lepidlo navíc pro větší tuhost skeletu, kapota a panely dveří jsou z hliníku, vpředu jsou namontovány 14×1,1″ drážkované kotouče se čtyřpístkovými třmeny, vzadu dvoupístky svírají 11,7×0,7″ disky. Pro GR Corollu jsou určeny jen čtyři barvy, černá, bílá, červená a šedá Heavy Metal, dostupná pouze pro Circuit Edition. Stejně jako u yarisu bude k mání Performance Package se samosvory typu Torsen na obou nápravách, ty budou u circuitu standardem. Základní verze jde v Americe do prodeje ve druhé polovině roku, top verze pak v roce 2023. Ceny zatím nebyly stanoveny. Zatím vše nasvědčuje tomu, že se GR Corolla do Evropy nepodívá, ale oficiálně to zatím nezaznělo.
Kde tam vidíš křídlo?? Každopádně chci Heavy Metal!
Dobrá zpráva pro majitele Yarisů je sériových 305 koní, co z toho jdou vymáčknout. Teď ten Yaris chci víc než předtím, ale jedině Heavy Metal.
Nojo, jenže jestli na to jdou jako Honda, tak tam bude jiné turbo, vstřiky, sání, svody… 😀