Novinky

Toyota GR Corolla je tady. A je opravdu hot!

Tak nám oficiálně představili kompaktní hot-hatch Toyota GR Corolla. Co na to říct? Popravdě řečeno jsem od toho moc nečekal, možná proto, že se dlouho spekulovalo o tom, že to bude spíš warm-hatch, sice s technikou GR Yaris, ale s výkonem menším nebo stejným a konkurenty budou auta jako Golf GTI nebo Focus ST. Takže jsem velmi, velmi příjemně překvapený tím, co vidím. 😉

Už tak dobře vypadající pětidveřová corolla dostala agresivní bodykit s vytaženými blatníky vpředu i vzadu, to aby se tam vešla 18″ kola s pneumatikami Michelin Pilot Sport 4 o rozměru 235/40 R18. Kapsy v blatnících i otvory v kapotě jsou funkční, stejně jako ostatní komponenty bodykitu, spodek byl kompletně zakrytován a nelze přehlédnout na poměry Toyoty vpravdě gigantické zadní křídlo, to však bude zřejmě součástí dražší verze Circuit Edition, zahrnující i karbonovou střechu. V zadním difuzoru jsou umístěny hned tři koncovky výfuku. Interiér nám zatím ukazuje jen sportovní volant s logem GR, černý strop a kousek alcantarou čalouněných sedadel s koženkovými boky, dá se však očekávat, že sedadla budou velkoryse tvarovaná.

Toyota GR Corolla rozhodně nebude warm-hatch, má ambice utkat se s těmi nejlepšími – disponuje výkonem 305 koní při 6500 otáčkách a točivý moment vrcholí hodnotou 370 Nm v rozmezí 3000-5500/min, manuální šestikvalt má rev-matching „meziplyny“. Dynamika tedy bude špičková, i když menším handicapem může být váha skoro 1,5 tuny (1474 kg). To je daň za pohon všech kol GR Four, schopný fungovat v různých režimech rozdělení točivého momentu dle preferencí řidiče, od nudného 60:40, přes 50:50 až po zajímavý 30:70. Jediné, s čím se stále nějak nemohu srovnat, je motor G16E-GTS, tedy přeplňovaná tříválcová šestnáctistovka. Jako u yarisu dejme tomu, ale kompaktní HH s tříválcem???

Toyota auto nezměnila jen zvenčí, karoserie má sváry a lepidlo navíc pro větší tuhost skeletu, kapota a panely dveří jsou z hliníku, vpředu jsou namontovány 14×1,1″ drážkované kotouče se čtyřpístkovými třmeny, vzadu dvoupístky svírají 11,7×0,7″ disky. Pro GR Corollu jsou určeny jen čtyři barvy, černá, bílá, červená a šedá Heavy Metal, dostupná pouze pro Circuit Edition. Stejně jako u yarisu bude k mání Performance Package se samosvory typu Torsen na obou nápravách, ty budou u circuitu standardem. Základní verze jde v Americe do prodeje ve druhé polovině roku, top verze pak v roce 2023. Ceny zatím nebyly stanoveny. Zatím vše nasvědčuje tomu, že se GR Corolla do Evropy nepodívá, ale oficiálně to zatím nezaznělo.

2 komentáře: „Toyota GR Corolla je tady. A je opravdu hot!

  • Kde tam vidíš křídlo?? Každopádně chci Heavy Metal!

    Dobrá zpráva pro majitele Yarisů je sériových 305 koní, co z toho jdou vymáčknout. Teď ten Yaris chci víc než předtím, ale jedině Heavy Metal.

    • Nojo, jenže jestli na to jdou jako Honda, tak tam bude jiné turbo, vstřiky, sání, svody… 😀

Komentáře nejsou povoleny.