Novinky

Suzuki Swift: prototyp nové generace představen

Suzuki na Japan Mobility Show ukázala „koncept“ modelu Swift, ale přesnější by samozřejmě bylo označení prototyp a kdybych řekl, že se díváme na finální podobu nové generace, nejspíš bych nebyl daleko od pravdy. První snímek nám Suzuki ukázalo už minulý týden a nečekejte nějaké fotografické orgie, k obrázku předoboku přibyl pohled ze zadoboku a interiér. Tedy to samozřejmě stačí, protože před námi swift už nemá tím pádem žádná (vizuální) tajemství, ale mohlo nám Suzuki přece jen poskytnout více pohledů.

Každopádně za mě – i zezadu vypadá swift fakt dobře, tohle „pojaponštění“ známého vzhledu se vážně povedlo a jsem si jistý, že naživo jeho rozkročené proporce vyniknou ještě více. Že bych koupil své první suzuki? Hyň sa hukáže. 😉 Interiér s 9″ displejem je na Suzuki až překvapivě moderní, to znamená, že odpovídá tak roku 2005-2010, ale i to je samozřejmě úspěch. O kvalitě materiálů si ale raději nebudeme dělat iluze, ale třeba Japonci poprvé překvapí…

No dobře, konec laškování, Swift (u nás asi až) MY2024 bude mít rozměry 3860 x 1695 x 1500 m a rozvor 2450 mm, takže zůstává prakticky beze změn, platforma Heartect však byla údajně nějak vylepšena. K pohonu bude na JDM sloužit mild hybridní systém s CVT, údajně ale jiný, než ten stávající s atmosférickou čtyřválcovou dvanáctistovkou a máme se prý těšit i na blíže neurčený full-hybrid, což zní slibně.

3 komentáře: „Suzuki Swift: prototyp nové generace představen

  • Na full hybrid bych se moc netěšil, protože s ohledem na spolupráci s toyotu je jasný, že to bude další Yaris. Pokud se to nezlepšilo a je to pořád stejná hrůza jako to byla á la HR-V, tak to bude zase jen pro velmi nenáročné řidiče.

    Jinak to nevypadá zle, mě se asi současné líbí víc zezadu, přijde mi, že to zahnutí pod světly trochu ruší ten rozkročený efekt, který má současný Sport. Ale na živo to může vypadat dobře a ponton od předu až dozadu vypadá moc pěkně a dynamicky. Interiér mě moc neoslovil, vidím tam hromady plastů tvrdých jak šutr a tím pádem ne moc hezkých (čím víc nějaké efekty, tím hůř to obvykle vypadá, tvrdej plast je nejlepší v takové té matné úpravě „šmirgl“, to ruší nejmíň).

  • Za mě je to zase daleko blíže k Mini, což nemusím. Hádám že Sport nebude o moc jinej. Už předchozí generace tam měla v dost rysech našlápnuto, ale ještě to bylo vzhledově slušný auto. Mini po japonsku ale nemusím. Navíc stejně už jen v hybridu.

  • Momentální generece mi přijde o dost hezčí a designově má co říci i za pět let. Tohle mi připomíná baleno a ani to se mi moc nelíbilo. Jestli zruší manuál u Sport verze tak to bude za mne konec svižníka…

Komentáře nejsou povoleny.