Novinky

Toyota Land Cruiser 70 (2024): facelift pro 40 let starý off-road

Toyota začala vyrábět model Land Cruiser 70 v roce 1984 a do dnešních dnů s tím nepřestala. 🙂 Je to až šokující, když vezmeme v úvahu, že mnohá auta končí po šesti, sedmi letech, protože nesplňují bezpečnostní nebo emisní standardy. LC 70 se v pětidveřové verzi už zase prodává (v roce 2015 byl prodej ukončen kvůli novým bezpečnostním předpisům) dokonce i v Japonsku. Toyota teď představuje (už čtvrtou) modernizovanou řadu Land Cruiser 70, dostupnou právě v Japonsku, Emirátech, Austrálii a Jižní Africe.

Zkoumat, co je na 40letých autech aktuálně nového, je nesnadné. Auta mají nově moderní LED světlomety, 16″ hliníkový chromový prvek na nárazníku (pouze UAE verze), modifikovanou masku chladiče a kupodivu i retro zadní svítilny a směrovky. Interiér je čalouněn kombinací nubuku a syntetické kůže, velikost displeje infotainmentu se liší podle jednotlivých trhů, displej v kapličce má 4,2″. Liší se i bezpečnostní výbava a asistenty, od dvou airbagů a stejného počtu reproduktorů až po kompletní Toyota Safety Sense na JDM.

V UAE se Land Cruiser 70 prodává s benzinovým šestiválcem 4,0 l (1GR-FE) s výkonem 231 k a točivým momentem 360 Nm a šestistupňovým automatem, v Japonsku se dvěma turbodiesely – nový čtyřválec 2,8 l s 204 k a 500 Nm (+6AT) a původní V8 4,5 l s 205 k a 430 Nm, ten se kombinuje pouze s pětistupňovým manuálem. LC 70 existuje ve verzích Single Cab, Double Cab, Troop Carrier a Wagon. Pětidveřový model má rozměry 4890 x 1870 x 1920 mm a rozvor 2730 mm. V Emirátech se ještě drží třídveřový model, jenž má délku jen 4235 mm a díky krátkému rozvoru je velmi schopný v terénu. Auto muselo projít i bezpečnostními upgrady, jinak by nebyl návrat do Japonska možný, ty ale nejsou nijak upřesněny (stejně nikoho nezajímají. 😉