Novinky

Nissan odkládá výrobu nových BEV, bojí se nezájmu

Automobilky se teď potýkají s nepříjemným paradoxem. Všechny musí s nepředstavitelnými náklady vyvíjet elektromobily, přitom ale v přímém přenosu sledují, jak trh s nimi zpomaluje, což jim dává do dalších let vcelku solidní nejistotu dalšího vývoje. Potíže mají prakticky všichni kromě Tesly a najednou jako by se karta obracela – značky, které jsou v této oblasti napřed, se ocitají v nevýhodě, protože aktuálně musí navíc ještě řešit problémy s odbytem – a to včetně Nissanu.

Nissan měl na počátku roku 2026 spustit výrobu nového elektrického sedanu v americké továrně v Cantonu (Mississippi) a vzápětí také bateriového infiniti, pravděpodobně nové Q50/Skyline. Ale situace na americkém trhu způsobila, že došlo k přehodnocení plánu. Zmíněný nissan se začne vyrábět až v listopadu 2026 a infiniti dokonce až v dubnu 2027. Nissan samozřejmě pravý důvod neuvádí, vysvětluje, že „potřebuje vylepšit konkurenceschopnost produktů“. Zákulisní informace ale potvrzují, že se bojí ziskovosti a nízké poptávky, náklady na tamní výrobu BEV spolykají půl miliardy dolarů.

8 komentářů: „Nissan odkládá výrobu nových BEV, bojí se nezájmu

  • To už jsme tady řešili, na uhláky má při současných poměrech tak 20% populace a jak jde Tesla nahoru, tak se postupně výrazně snižuje koláč, o který si může Nissan říct. Vyvíjet neprodejné krámy na salon si Nissan nemůže dovolit a ani pro prémiovky to není žádná radost a nedělají to proto, že by jim na poradě vyšlo, že je to ziskovej trhák. Spíš všude kolem vidí, že na tom ostatní tečou, zatímco Číňan, který má pod palcem většinu surovin pro výrobu „jede“ a má produkty nejen lepší, ale současně levnější. Kdo ví, jak bude svět automotive vypadat za 10-15 let.

    • Jasně, ale smyslem byznysu není sledovat, jak největší konkurent roste, smyslem je urvat si z koláče co nejvíc a je otázkou, proč Tesla jde nahoru a nikdo jiný víceméně ne. Do problematiky EV nevidím, je jasné, že Model Y bude asi lepší technika než MX-30, ale fakt se na Teslu nikdo nechytá? Ford, GM, Mercedes, BMW? A pokud fakt ne, opravdu jsou ty rozdíly tak propastné, že je zákazník ochotný koupit ten (ve všech ostatních ohledech) křáp?

      • King: ano, smyslem businessu je vydělat. Takže když se prakticky všechny uhláky perou o ty stejný lidi, je to trochu problém. Nebo máš dojem, že běžnej Nissan se musí o zákazníka prát s někým, kdo kupuje BMW nebo mergl? Si zkus představit, že Honda, Nissan nebo Chevy budou prodávat svoje auta za ceny BMW a merglu, kolik myslíš, že toho prodají? A mezi uhláky je právě taková situace, protože najednou „levná“ značka (nejlevnější Nissan stojí 16k USD) prodává káru za 44k (Arayia) a za ty peníze je holt na trhu kde co.

        Tesla má obrovský náskok v chargerech a samozřejmě v image. Si vem, kolik lidí kupuje japka telefony a pro Američany je Tesla takový japko, protože Musk je novej Jobs. Ne, že by člověk nemohl jít s něčím takovým bojovat, ale chce to mít aspoň stejně dobrý produkt a to nikdo nemá, jedině nějakej Číňan (ve stejné cenové, neřeším Taycan Turbo S). Arayia ani Bflmps4vz se na Teslu nechytají. Nejsou tak hnusný, nejsou tak neergonomický, ale bohužel nejsou Tesla. A uživatelé jsou bohužel uživatelé, ti potřebují hlavně pocit a ten jim dává Elon svýma kecama.

        • Takže jediný recept je mít lepší techniku než Tesla, nejlépe za méně peněz. To asi bude vořech… Je zajímavé, jak málo stačí, aby se uživatel beznadějně zaláskoval. Ale třeba klasické automobilky přilákají tradiční autaře, tedy až budou muset…

        • Mě přijde výhoda Tesly i to, že ta ta auta jsou stavěna od počátku jako elektromobily a snaží se využívat možností, které to nabízí – např. absence motoru v přední části využitá pro zvětšení prostoru (pro zavazadla nebo pro kabinu).
          Kdybych chtěl elektromobil, tak bych chtěl něco jako Tesla S, tak o 8% menší, s lepším interiérem a vyrobené někým, komu bych věřil z hlediska kvality. Ale koncepčně bych to bral víc než cokoliv jiného.

  • Třeba by do té doby mohli u Infiniti popřemýšlet, jak do téhle karoserie dát spalovací motor. 🙂

Komentáře nejsou povoleny.