/ Toyota už si zase rýpla do BEV. Hybridy prý mají menší emise. /

Toyota je automobilkou s asi největší averzí vůči bateriovým elektromobilům – a to i přesto, že čelí výhružkám akcionářů a nevraživosti klimaalarmistů. Teď už sice také prodává první elektromobily, ale nadšení z nich neroste, přetrvávají pochybnosti o zájmu zákazníků a ceně, která je samozřejmě jedním z klíčových důvodů zdrženlivosti zájemců. Jenže Toyota dokonce tvrdí, že BEV nejsou ani takovým přínosem pro snižování produkce CO2, jak se nám vlády a aktivisté snaží namluvit.

Toyota ústy vicepresidenta pro prodej a marketing v Austrálii Seana Hanleyho vypustila do světa informaci, že má spočítáno, že emise oxidu uhličitého jednoho BEV převyšují emise tří(!) hybridních modelů. Konkrétně informoval, že “300 tisíc doposud prodaných hybridů v Austrálii funguje na snižování CO2 stejně, jako 90 tisíc bateriových elektromobilů.” Neznám energetický mix výroby elektřiny v Austrálii, ale je jasné, že do emisí BEV extrémně promlouvá výroba velkého množství akumulátorů. Škoda, že Toyota toto zjištění podrobněji nerozvedla a neukázala, jak k tomuto výsledku došla. Existuje spousta studií, které hovoří ve prospěch i neprospěch BEV, stejně jako tomu bylo před lety u hybridů a určitě by nebylo špatné se lépe seznámit i s pohledem Toyoty.