Novinky

To tu ještě nebylo! Honda připravuje vodíkový plug-in.

Určitě víte, že Honda byla první automobilkou, která sériově vyráběla auto s vodíkovými palivovými články – FCX Clarity. Sice hodně málosériově, spíš garážnicky, protože jej nenabízela běžným zákazníkům ale pouze pronajímala pár firmám a celebritám, ale vyráběla. Jenže o pár let později přišla šeredná Toyota Mirai, kterou si mohl pronajmout kdokoli. A zájemci se jen hrnuli. Honda kontrovala druhou generací vodíkové techniky v obludném sedanu Clarity, ta byla o poznání lepší, než u mirai (design možná také) a byla též volně k dispozici přes operativní leasing. Jenže lidé stejně utráceli za toyotu. To nase…ehm…nepotěší, že? A tak clarity potichu vyšumělo (a to včetně elektrické i plug-in hybridní verze) a ohledně vodíkových palivových článků se u Hondy rozprostřelo zlověstné ticho.

Mysleli jste si, že Honda už vodíkové závody s bohatou Toyotou vzdala? Zvlášť když je jasné, že u politiků jsou v kurzu bateriové elektromobily a je tudíž asi moudřejší netříštit síly a investice? Tak pokud jste příznivci vodíku, mám dobrou zprávu – nevzdala. A vrátí se s technikou, kterou (už zase) ještě nikdo jiný nemá.

Honda oznámila, že v roce 2024 nabídne systém pohonu, kterou lze považovat buď ze plug-in hybrid nebo za elektromobil s range extenderem, jen tím prodlužovačem dojezdu nebude spalovací motor. Spojí bateriový elektromobil, nabíjený ze zásuvky, s vodíkovými palivovými články. Majitel se tak bude moci rozhodnout, jestli bude jezdit na elektřinu ze sítě nebo na plynný vodík, jenž se v elektřinu (a vodu) změní v palivovém článku. Respektive bude schopen nabít auto přes noc doma a pokud vyrazí na delší cestu, doplní nádrž pro další jízdu za méně, než 5 minut, namísto desítek minut na rychlonabíječkách. A nebude to zakomponováno v žádné ohavné experimentální karoserii, ale v nové generaci CR-V!

Vyrábět se bude v továrně PMC, kde vznikalo NSX a prodej potvrzen zatím pouze v Americe. A ani tam zřejmě ne všude, ale primárně v Kalifornii, Oregonu a na východním pobřeží USA, kde už existuje alespoň řídká síť vodíkových čerpaček.

Jeden myslel na “To tu ještě nebylo! Honda připravuje vodíkový plug-in.

  • No to jsou nám ale zprávičky! Tomuhle držím palce. Žádný velký baterky.

Komentáře nejsou povoleny.