/ Civic Type R: podváděla Honda na Nürburgringu? /

Před dvěma dny obletěla svět zpráva, že Civic Type R (FL5) stanovil nový předokolkový rekord Nürburgringu, když o půl sekundy překonal čas Renaultu Mégane R.S. Trophy R. To jsem si ještě chrochtal, že se Honda poučila a nasadila produkční auto, doposud časy vždy zajížděla s předprodukčním prototypem s rámem a bez klimatizace. Ale už včera se objevily pochybnosti.

Youtuber Misha Charoudin na základě podnětu od majitele auta informoval, že se Civic Type R na oficiálním videu chová jinak, než na co je vlastník vozu zvyklý. Konkrétně na šestku údajně točí více, než by měl, takže ji dává pilot dává častěji, než majitel vozu. Dále prý za určitých podmínek turbo tlačí více (o cca 0,3 baru), než by mělo. V diskusi pod videem v souvislosti s tím také zaznělo, že na to, jak divoká je jízda Nestora Girolamiho, je teplota oleje překvapivě “cool”. 😉 Na podporu tvrzení o kratším šestém převodovém stupni se tam pak lze dočíst i pro běžného smrtelníka dost neuchopitelné argumenty o jiné změřené akustické frekvenci motoru při stejné rychlosti jízdy obou dotčených CTR.

Je samozřejmě otázkou, nakolik lepší chlazení, respektive častější aktivace vyššího plnicího tlaku (který ale, jak jsem se díval, asi nepřekračuje Hondou udávaných 1,72 baru) souvisí s rychlostí jízdy a zda šestka prostě nebyla v permanenci častěji proto, že Nestorův výkon bude na hony vzdálený jízdě naprosté většiny běžných smrtelníků, ale červ pochybností už hlodá. Pochopil bych nějaké hraní s plnicím tlakem, i když to na něj nevypadá, ale že by Honda předělávala převodovku?
Je třeba dodat, že při oznámení času v poznámce (kterou jsem přehlédl) uvedla, že oprášila někdejší nižší výbavový stupeň a na Ringu nejezdil klasický Type R GT, ale lehčí verze Type R S, která patrně nemá klimatizaci a některé další prvky výbavy a tato specifikace bude k dispozici jen s levostranným řízením v kontinentální Evropě. O dalších případných modifikacích se momentálně nezmiňuje, což ale neznamená, že v rámci “S” nebudou. Ale co by kdo dělal s kratší šestkou, pokud to tak skutečně bylo? Kdekoli jinde, než na Nordschleife, je to nevýhoda.

Budu kontaktovat Hondu s žádostí o obhajobu či vyvrácení zmíněných pochybností, snad se to vysvětlí. Protože znáte to, cheatují všichni, ale nesmí vás u toho chytit. A cokoli utajit je dnes dost těžké, když se všechny potřebné údaje zobrazují.